Min Blade har på senare tid börjat tappa täckningen mer eller mindre konstant, har Telia SE. Det blir ett x och en varningssymbol, jag får ständigt söka nytt nätverk. Den har även tappat APN:en för Telia SE och MMS vid ett par tillfällen, nu MMS igen. Trots att det låg sparat denna gång så fungerar det ändå inte samt att jag skrivit in det manuellt på nytt. Vad är problemet?! Edit: + WiFi, har tagit hem fixappen, får se om det blir bättre..
Börja med att ta backup på allt och därefter tar du och gör en systemåterställning / factory reset av telefonen. Lägg därefter in APN mm och ta och testa på nytt. Alltid bra att utgå ifrån en ren och "fräsch" telefon. Återkom med resultat för vidare felsökning ifall det inte löser sig.
Ok det låter inte så kul att det inte hjälpte. Du har inte möjlighet att testa med ett annat simkort och även en annan operatör för att kunna utesluta att det är ditt nuvarande sim som strular (telia) alternativt att det är telefonen som gett upp.
Jag har ju tyvärr inte det. Har dock bytt till endast GSM, får se om det blir någon skillnad. Mer oroväckande är väl det med APN. Haft telefonen knappt ett halvår.