tappar täckning på min DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av PickOwned, 27 september 2011.

1. PickOwned

PickOwned Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Min DHD har börjat tappa täckningen (alla "pinnar" försvinner) och det blir ett x där istället senaste 3-4 månaderna. Min DHD är inte rootad, kör den senaste från htc. Ibland kan det ta en vecka innan den tappar täckningen medan ibland kan det hända lera gånger om dagen. När jag tar upp den från viloläge så måste jag starta om telefonen för att få tillbaka min täckning. Vet någon en lösning på detta problem?
    // Tack för all hjälp!

2. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Liknande sak hände mig efter jag uppdaterade till senaste radion till min Sensation.
    Det tog en dag eller två innan det började ordna upp sig, men jag hann ringa Tre och få ett nytt simkort skickat till mig, då jag trodde att simkoret strukit med i processen. Det har bara hänt en gång efter det. För mig räckte det inte att starta om telefonen, utan den fick ligga och vara sig själv för en stund.

Tittade man till den kl 20 så var där ingen täckning. Nästa gång, kanske halv tio, så var där tre pinnar. På morgonen, noll pinnar.

Störigt är det iaf. Kanske är det något i radion som spökar för de som har tre?
    Du kanske kör en annan operatör.

3. Crackiiee

Crackiiee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det hände mig ganska ofta förut och de slutade med att jag skickade in den på service och efter det har det bara hänt väldigt väldigt sällan.

4. PickOwned

PickOwned Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tele2. Men det här har hänt de senaste 4 månaderna och det hjälper inte att bara låta den ligga, utan jag måste starta om den. Det är grymt irriterande att den kan tappa täckningen när den ligger i fickan och du vet inte ens om det, sen nästa gång man tittar på telefonen så märker man att man inte har någon täckning, och då har redan många försökt få tag på en.

5. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet ligger troligtvis hos tele2. Har själv tele2 och den tappar täckning och går ner på gsm när jag är mitt i stan. Detta problemet har jag haft med andra mobiler med tele2 innan. Det är många som har detta problemet med tele2. Tyvärr vägrar tele2 erkänna att dom har problem med sitt nät, eller så erkände dom och telia precis att de har problem. Telia och Tele2 bygger ut sitt nät | Feber / Mobil

Jag kommer i alla fall byta operatör.

6. Yadda

Yadda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Händer mig oxå då o då.
    Ibland räcker det och låta den ligga ibland får jag starta om den.
    Jag har senaste från HTC ej rootad och Tre(3).

7. kurt77

kurt77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också samma problem lite nu o då. Istället för att starta om mobilen kan man slå på "Airplan mode", när det är aktiverat slår man av "Airplan mode" igen. Lite snabbare än att starta om nallen..

8. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Jag hade också detta problem, men sen jag rootade telefonen och flashade ny radio, så har jag inte haft några problem, tvärtom, jag har bättre täckning, plus att min gps som inte hittade satteliter innan, fungerar igen! :)

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

9. poobear

poobear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    En nybörjarfråga. Jag rootade nyss min DHD och lyckades installera CM7.1.0. Betyder detta att jag redan har "ny radio"? Om ej, hur får jag lättast "ny radio"? Och vilken rekommenderas?

Jag har nämligen problem ibland med DHD:en att jag helt tappar nät.

10. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Får ursäkta att svaret tog tid, hade helt o hållet missat det!

Men, som svar: https://swedroid.se/forum/35607-desire-hd-superguide-root-s-off-custom-roms.html är en väldigt bra guide, och på steg 6 står det om att flasha radio. Notera att du måste ha Radio S-off fixat först. Vilken radio som rekommenderas till CM7 vet jag inte, men det står säkerligen på XDA :) Och att du lyckats på in CM7 betyder INTE att du flashat radion.

Hoppas detta hjälper :)