Hej forumet, Är ny användare här på forumet och nöjd HERO-ägare sedan någon vecka. Dock har jag ett litet, litet problem som irriterar mig. Under veckan som gått har wifi fungerat utmärkt både på jobbet och hemma. Plötsligt har den dock börjat tappa jobbetanslutningen. Den ansluter när jag kommer hit men en stund senare när jag leker runt upptäcker jag att den inte längre är ansluten. Detta är ett nytt problem då det tidigare dagar fungerat. Är det ngn wifi-inställning som jag missat eller av misstag kommit åt? Vore djupt tacksam för hjälp då det fungerat så bra tidigare. Må väl
Fler än du upplever detta problem. Tror men är inte säker på att ny uppdatering är på g som förhoppningsvis kan lösa problemet. Ett alternativ är som jag läste på någon annan tråd för ett tag sedan att telefonen har svårt att kommunicera med routern och att det kan vara någon inställning där som är avgörande. Kan dock för lite om tekniken, sök vidare på forumet, finns en hel del skrviet om detta...
Okej tack för svar! Då hoppas vi på en lösning vid nästa uppdatering. Kan följande inställning göra ngt tror ni? Meny>Inställningar>Trådlösa styrenheter>Wi-Fi-inställningar>Meny>Avancerad>Wi-Fi-policy och så ngt av de tre valen 1:När skärmen är avstängd, 2: Aldrig när den är inkopplad, 3: Aldrig Rekomenderad inställning? /Phille
Min wifi är på tills jag stänger skärmen (dvs När skärmen är avstängd).. Det där har bara med när Wifin ska "vila"..
Okej, tack för det klargörandet. Skulle du eller någon annan vilja kolla vilken som är fabriksinställningen för det valet så vore jag tacksam. Hur ofta brukar HTC släppa uppdateringar? Är ju gammal SEräv så jag har ingen vidare koll på HTC
Om du väljer "Aldrig" kommer nog batteriet ta slut ganska fort. Första alternativet "När skärmen är avstängd" är väl det som är att rekommendera. När du skriver "en stund senare när jag leker runt upptäcker jag att den inte längre är ansluten." menar du då att den har legat orörd? Vaknar wifi igen när du använt telefonen en liten stund? När wifi har kopplats ner måste den återansluta till nätverket och det kan ta en stund. Under den tiden kommer 3g-anslutningen vara igång.
Skywriter>> Tack för svar! Well, scenariot ser ut så här. Kommer till jobbet och telefonen ansluter till wifi. Synkroniserar och leker runt lite. Låter telefonen vila. SKärmen släcks och den ligger så ngn kvart. Startar skärmen och låser upp telefonen. Ingen ny anslutning görs till nätverket utan jag måste själv manuellt ansluta. Två gånger har jag dessutom varit tvungen att skriva in nätverksnyckel på nytt trots att nätverksplatsen står som "lagrad".
Är nätverksplatsen lagrad så ska man inte behöva skriva in den igen. Jag har dock råkat ut för samma sak en gång på jobbet. Eftersom jag inte kom ihåg lösenordet så struntade jag i att ansluta. När jag startade om wifi en liten stund senare anslöt den utan att jag behövde ange lösenordet. Enda rådet jag kan ge är att pröva att starta om telefonen. Det kan hjälpa eftersom det har funkat som det ska innan.
Wi-Fi-policy är väl när den ska växla till mobildata. Det står det iaf för mig. Så den har jag självklart sällt på "Aldrig" och jag kopplas aldrig ifrån en wifi anslutning
Ja så är det men om du väljer "Aldrig" så kommer wifi vara igång även när du inte använder telefonen. Det är bra om du måste betala för mobildata men en mindre om du vill spara batteri.