Någon som stött på liknande problem? Min Galaxy W tappar rätt ofta WiFi kontakten hemma. Säger då att TeliaGateway är "ej inom område". Trots att både telefonen och PCn är det. Och PCn har WiFi kontakt. Hjälper då inte att slå av/på telefonens WiFi, utan det är omstart som gäller PS. Även PCn kan helt kort tappa WiFi-kontakten ibland, men den återtar den i så fall direkt. Tacksam för alla tips och idéer.
Kan mycket väl vara routern som är boven i dramat när detta händer. Att de inte lirar ihop så bra. Min router suger lite lätt. Mitt PS3 tappar ibland men sällan kontakten med routern. Då måste jag stänga av och sätta på routern igen. Samma sak händer med min telefon men oftare. Då är det omstart av routern som gäller då också. Så det behöver inte vara telefonen som det är fel på.
Ja, omstart av routern (TeliaGW) hjälpte också. Fast övriga familjen, som sitter med PC, Mac eller IP-telefoni, blir lite småsura då. Jag hoppades att det fanns något man kunde konfigurera, för att tappa WiFi i alla fall mindre ofta.
Hade samma problem som dig med Telias värdelösa thompson router. Satte upp en cisco accesspunkt och det löste problemet. Så det är routerns fel! Skickat från min Tablet724W via Tapatalk 2
Testa att ge dina enheter statiska ipadresser, det hjälpte mig iaf: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76765
Jag provar. Matade utöver ip-adress även in gateway och nätmask. Ser lovande ut. Har stängt av/på telefonens WiFi nu 5 ggr och fått tillbaks den varje gång
Jag kan nu säga att jag har "fixat" mitt WIFI som telefonen tappade med jämna mellanrum. Så nu funkar mitt Netgear WNR1000 klockrent. Det enda jag gjorde var att gå in i routern och ändra lösenords-typ från WPA till WPA2. Sedan dess lirar det klockrent ihop...
Där ser man. Själv ändrade jag i Telia-routern från WPA+WPA2 till enbart WPA. Om det var det, eller den statiska IP-adressen min telefon nu har, som gjorde att WiFi nu funkar bättre vet jag inte. Kanske är bara Telia-routern på bättre humör nu