Tappat desiren i colapöl

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av leolulz, 19 november 2011.

1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Hejsan!

Ja nu kom man hem som man var igårnatt och skulle hälla upp ett glas cola.
    Spelar ingen roll hur allt gick till men iallafall så spillde jag utanför utan att jag märkte det och lyckades sen lägga min desire i denna pöl av massa cola och sen ramla i sängen.

Så jag vaknade sen på morgonen och så, min desire ligga där i coca colan, den var fortfarande delvis brukbar förutom att låsknappen inte fungerade men sen börja det synas mer och mer fukt-liknande in under skärmen och den blev slöare.

Så undrar om det ens finns något hopp att rädda telefonen eftersom det nog har runnit in cola (lite iaf) in under batteri och dylikt. Sim kortet gick att rädda med lite puts med vatten. Kan det bara räcka med lite elektronikspray på kretsarna och sen putsa lite eller är det redan kört? Den låg ca. 8 timmar på innan jag stängde av den från att den hamna i colan.

Och ser ingen mening att skicka in den till anovo eller liknande, har även ingen försäkring hos telenor med den. Så är mest ute efter ett svar som kan skötas på egen väg eller komma undan billigt då jag inte har mycket pengar till godo!

//Leolulz

2. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Socker+elektronik är ingen bra kombination. Har den börjat strejka mer, eller fungerar den fortfarande?

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo det löste sig tillslut trots allt :)

Skruva bara isär den och spruta elektronik spray på de drabbade ställen och putsade med lite tops, speciellt på power omkoplarn för den verkade vara ständigt intryckt. Och tro det eller ej men den starta sen när jag skruvat ihop den och den verkar fungera fin fint nu efter 3 dagars vanligt användande :)

Tack iallafall!