Problem: Tappat IMEI på I9305N

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av uncuffed, 11 mar 2014.

1. uncuffed

uncuffed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Problemen började igår efter att jag först rootade telefonen och sedan flashade TWRP.

Med TWRP gjorde jag en restore av min originalrom.

Ville köra sentinelrom v6.0 men jag fick bara failed när jag försökte flasha den. Jag gick vidare och testade med cyanogenmod cm-10.1.3-i9305.zip vilket fungerade så jag kunde få igång telefonen igen.

Väl inne i CM så fungerade inte aosp keyboard utan jag fick ett "aosp keyboard have stopped" meddelande hela tiden. Installerade google keyboard och det fungerade men telefonen var sjukt instabil och alla appar krashade hela tiden.

Gick vidare igen och försökte med TWRP flasha Paranoidandroid rom vilket lyckades och allt verkade fungera klockrent tills jag upptäckte att jag bara hade wifi och telefonen inte kände igen simkortet. IMEI numret är borta och inget jag testat fungerar.

Jag har nu försökt återställa den restore jag gjorde av originalrom men fastnar då på "SAMSUNG" logon vid start. Har gjort wipe säkert 10 gånger i TWRP utan att komma förbi startlogon.

http://forum.xda-developers.com/gal...warning-guide-backup-restore-imei-nv-t1946915

Jag gjorde den innan jag började så jag har en backup.qcn men eftersom IMEI numret är borta så går det inte att ringa *#7284# då får jag bara felmeddelande "no mobile network available".

Jag testade även att med Odin flasha Param_Bin_I9305.zip men det verkar inte göra någonting.

Har åter igen flashat paranoidandroid så nu fungerar telefonen förutom simkort och IMEI.

Installerade Chimera på datorn i hopp om att det skulle kunna fixa IMEI men det verkar inte gå att regga sig just nu jag får bara error 500 när jag försöker.

Uppskattar all hjälp och tips jag kan få! Jag satt säkert 5-6 timmar igår kväll och har suttit sedan klockan 6 i morse och testat fram och tillbaka utan resultat.

Hälsning, Alex

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Testa flasha stock rom i Odin och se om det löser sig!

uncuffed gillar detta.
  3. uncuffed

uncuffed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte på det också men har inte kunnat hitta någon till just I9305N. Hittade en länk men hotfile ligger nere.

EDIT:

Hittade en stock rom på http://www.sammobile.com/ som jag drog ner och testade, såg mörkt ut först när jag fastnade på splash screen som tidigare. Väntade 30 minuter och den var fortfarande fast så jag rebootade in i recovery och gjorde factory reset typ 10 gånger med 3-4 omstarter så när jag trodde hoppet var ute och satte mig vid datorn för att uppdatera här så hoppade den igång!

Är ju tillbaka precis där jag började igår eftermiddag så det känns ju lite lustigt men IMEI nummer är tillbaka och allt verkar fungera som det ska.

Skulle ju dock fortfarande vilja ha den rootad med custom rom, helst sentinelrom som verkar fungera sjukt bra när det väl fungerar med bra batteritid vilket är en av dom stora punkterna för mig. Men känns ju som jag verkligen "dodged a bullet" den här gången så vette fasiken om jag vågar ge mig på det igen?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Last edited: 11 mar 2014