Problem: Tappat Telia 4G...

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av MJJK, 1 jun 2013.

1. MJJK

MJJK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta hände i onsdags denna vecka: Telia hade problem med sitt datanät under onsdagen, vilket jag fick reda på vid ett senare tillfälle. Jag var in till Telia-butiken för att kolla med dem vad som hänt. Säljaren pillade på inställningarna på min S3 4G och fick inte datanätet att börja fungera.

Dagen efter fungerade datanätet igen och även på min telefon med den skillnaden att luren inte kopplar upp sig mot 4G längre, bara 3G och edge.

Jag har startat om telefonen ett antal gånger, ringt Telia support tre gånger och även varit till Telia-butiken där de inte kan hitta vad som är fel. Jag har även fabriksåterställt luren en gång. Utan resultat!

Vad kan det vara för fel? Om det är någon inställning som är knas borde väl det ha rättats till när jag fabriksåterställde telefonen och fick de nya inställningarna från Telia automatiskt, eller? :ehm:

2. MJJK

MJJK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Problemet löst!

Efter ett antal uppringningar till Telias kundtjänst och support, ett antal besök hos olika Telia-butiker med ändringar i telefonens menyer, två fabriksåterställningar och typ 100 omstarter av telefonen åkte jag idag en gång till till den butik där jag köpt telefonen. Jag föreslog att eftersom jag i princip provat allt utom att laga telefonen skulle få byta till ett nytt SIM-kort.

Efter det fungerar 4G som det ska igen! :)

KozzY gillar detta.