tar för mycket på internet

Diskussion i 'Xperia X8' startad av RodbaN, 1 mar 2011.

1. RodbaN

RodbaN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det är så att min flickvän har nyss skaffat sig en x8 med telia kontant + ett år med 0,5G internet / mån.
    Så fort hon går in på kontaktboken eller ska skicka sms så ser man att det tar på 3G nätet och efter en dag så har det dragit 40 mb på internetet utan att ens vart ut o surfat.
    Hon har ingenting som ligger i bakgrunden och syncar. :(
    Varför ??

2. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Stäng av mobilt internet när hon inte behöver det så kan det ju inte dra något?

Kan det inte vara så att varje gång hon går in i adressboken vill facebook uppdatera sina kontakter?

3. RodbaN

RodbaN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

alltså hon har provat att stänga av syncning o internet men då får hon ingen åtkomst till teleboken, den säger att hon måste ha på bakgrundsdata.
    Även om hon har på bakgrundsdata men stängt av det mobila internetet så säger teleboken att hon ska sätta på bakgrundsdatan :S

4. Northrol

Northrol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har ni varit in på inställningar -> Konton och synkronisering

Bocka ur bakgrundsdatan där, och stäng av all sync.

Förutom att spara på surfen så sparar du på batteriet... :)

Det där med att inte komma åt telefonboken låter jättekonstigt. Jag har varit på ställen helt utan GSM / 3G / WiFi uppkoppling och lagt in och kollat upp telefonnummer.
    Är det så att hon bara hämtar från Googles eller SonyEricssons servrar, och inte har något inlagt i telefonen? Om det går, alltså?

Prova att gå in i telefonboken, tryck på menyknappen (den med fyra fyrkanter ovanpå) och importera kontakterna från SIM och se om det ger med sig. En idé är att göra en backup först, ifall alla kontakter skulle ersättas... :)