Problem: Tar inte emot laddning

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av svempa, 1 jun 2012.

1. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Finns en tråd som jag inte hittar, flytta mig gärna. Min OneX tar inte emot laddning längre. Stannar på 55%. Provat olika laddare. Någon idé? Dumt nog tog jag en tel där man inte kan byta batteri.

2. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag skaffade ett skal till min bara för att skydda mot repor. Det var ett ganska tjockt skal (silikon), och jag märkte att jag aldrig kom över ca 70% när jag laddade. När den legat på ca 70% nån timme eller två kände jag på telefonen, och den var väldigt varm. Jag provade plocka ur den ur skalet och ladda, då laddade den precis som vanligt igen :) Så den verkar koppla ur laddningen om den blir för varm, och skalet verkade isolera lite för mycket. Kör du med ett skal på, prova plocka bort det.

3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har inget skal. Vill ha silicon, men det finns tydligen inte än. Den verkar ha fastnat på 55%, laddar inte ur heller.
    Man kanske skall lämna in, har säkert 1 krasch/vecka, dvs att den startar om. Tyvärr är jag allergisk mot skitföretag som Anovo.

4. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag beställde mitt från USA, där finns det några varianter :) Men det var ett skal i två lager, först silicon runt telefonen och sen ett svart hårt plastskal utanpå det, så den blev ordentligt isolerad. Däremot låter det ju som att din inte är riktigt kry :(. Hur länge sen var det du köpte den, och var? På t ex PhoneHouse brukar man väl få en ny om det gått mindre än 1v sedan köpet, dvs att du får en ny direkt över disk utan frågor.

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

batteri

Silicon, innan jag tappar den. Hal som sjutton. Fick den i samband med att Tele2 hade flatratekampanj. Har även en HD, mycket bättre ljud.

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

batteri

Nu fungerar det igen, men långsamt.