Problem: Tar inte laddning

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av voltage00, 15 apr 2012.

1. voltage00

voltage00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, tänkte kolla om någon mer har samma problem som jag precis fått.

Pluggade som vanligt i kontakten innan jag la mig men när jag vaknade så hade mobilen inte tagit laddning över huvud taget. Provade dra ur och stoppa i kontakten flertalet ggr men den vägrade ladda. Testade även och plugga i den i datorn men ingenting där heller, inte ens att datorn hittar någon ny hårdvara. Till slut stängde jag av telefon och då ser det ivf ut som telefon laddas, ett batteri som fylls på kommer upp med jämna mellanrum. Testat ett flertal kablar så det utesluter jag.

Kan tillägga att jag nyligen tömde batteriet helt och att jag då var tvungen att ladda upp batteriet med mobilen avstängd.

/Per

2. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min spontana gissning är att det är någon sorts glapp eller smuts i USB-uttaget. Ta ut batteriet och prova göra rent uttaget lite försiktigt på något sätt.

3. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har haft samma problem, står det "Not Chargning" när du har i kontakten om du går in i inställningarna och kollar under Battery?
    Jag kunde dock ladda via datorn då men datorn sa att det var en okänd enhet.
    Jag testade några olika kablar och laddare och sen när jag testade min kompis laddare till hans SII:a så började den ladda igen och sen dess har den funkat utan problem.
    Var dock nån vecka sen när jag drog ut laddaren så såg det ut som att den fortsatte ladda och jag startade om telefonen och jag kunde sen inte ladda igen men då tog jag ut batteriet och sen startade igen och sen fungerade det igen utan problem.

Så testa flera olika laddare samt ta ut batteriet och vänta lite innan du skickar in den för lagning om du inte vill vara utan telefon, den kan hoppa igång igen.