task killer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Wellbow, 15 jul 2010.

1. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snabb fråga som jag kom att tänka på nyss, jag fick höra att detta program inte skall användas för att det kan förstöra, och sega ner mer än vad det gör nytta? Stämmer detta?

/wellbow

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag kör personligen med Apollo Task Manager och tycker den funkar riktigt bra. Upplever absolut batteritiden bättre med den. Har även provat Advanced Task Killer men den drog en jäkla massa batteri. Ser man bara till att lägga alla program man inte vill ska avslutas på ignore så tycker jag det är bättre med Task killer/manager.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Låt bli task-killers!

Android startar och stänger processer efter behov och om du har en task-killer så kommer du störa det. I bästa har det ingen eller liten effekt och i värsta fall så kommer telefonen bli buggig och få sämre batteritid.

Android vet vilka processer som behövs och vad som kan stängas ner. En Task-killer vet inte det och kan stänga av sånt som behövs.

Har du appar som är så buggiga att du måste döda dom så klaga till utvecklaren så det åtgärdas istället.

4. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar vet fortfarande inte riktigt, finns det någon sida man kan läsa om det? :-)

5. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 074
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
  6. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det första jag gör varje morgon efter jag satt på telefonen (använder den bara till att surfa med och utgående europasamtal) är att använda Advanced Task Killer och ...kill allt.
    Sedan klarar jag mig hela dan utom ev på em då jag gör likadant om jag vet med mig att jag använt mycket appar eller den känns slö och långsam.
    Funkar väldigt bra och kan rekommenderas.
    Beträffande batteriåtgången så behöver jag inte ens bekymra mig eftersom jag investerat i ett extra batteri för 99:-.
    Vilket också kan rekommenderas!

7. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Najs najs, får man fråga vart du köpt ditt batteri? och vilken telefon du kör ;D?

/Wellbow

Last edited: 22 jul 2010