Tasker eller Locale?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dirk Diggler, 14 okt 2010.

?

Tasker eller Locale? Vilket är bäst och varför?

1. Tasker

8 röst(er)
    66,7%
  2. Locale

1 röst(er)
    8,3%
  3. Något annat, skriv gärna vad.

3 röst(er)
    25,0%
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vilket program skall man ha?

Varför?

Lista gärna alla pros and cons så man vet. Skulle nog vara trevlig för de flesta som aldrig testat programmen.

Programmen är alltså sådana som efter olika lägen (tid, plats och så vidare) slår på eller av vissa saker (som BT, WIFI, ringsignal och så vidare) helt automatiskt. Man kan alltså närma sig kontoret och få telefonen att stänga av ringsignalen, ställa sig på vibratorn och sätta på WIFI. När man sedan går där ifrån gör den något annat. För den som missat helt var apparna gör :)

2. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag använder Easy Profiles. Mest för att det är enklare att förstå sig på än Tasker. Det verkar som om det finns mer möjligheter med Tasker, men jag orkade inte lägga ner tiden att förstå mig på det när jag redan hade EP och tyckte att det fungerade bra.
    Locale har jag inte ens tittat åt ännu. Verkar så rörigt med alla plugin.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det skall jag installera på en gång. Tycker också att Locale och Tasker är jobbiga att förstå sig på. Locale drog dessutom en jävla massa batteri sist jag använde det.

Drar detta batteri eller är det strömsnålt?

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag provade Tasker i dag men har avinstallerat nu. Jag gillade det förutom att telefonen vart seg, lite väl dyrt var det också... Kanske funkar bättre på en kraftfullare.

5. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

6. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kör Tasker sen nån månad och gillar det skarpt. Värt varenda krona.
    Och att man får en 7 dagars trial innan man bestämt sig är riktigt bra.
    Möjligheterna till att skapa tasks är i stort sätt oändliga och utvecklarnas "To-Do-List" är rejält lång den med så mer lär komma.

Har inte märkt nån batteriförsämring eller seghet i min X10 mini pro.

Dom mest användbara profilerna jag skapat är:
    Headset - Stoppar jag i ett headset får jag upp en meny där jag kan välja om jag t.ex vill starta "Car Mode", Endomondo eller Grooveshark. Drar jag ur headsetet igen så stängs alla apparna igen och återgår till hemskärmen.
    Night mode - ringsignalen sänks till en mycket behagligare nivå kl 22 på kvällen, återgår till normal nivå kl 07.
    Kalender - Telefonen går automatiskt till Vibrate-mode när jag har ett event inlagt i min jobbkalender, denna är GULD värd....
    Find phone - skickar jag ett sms till min mobil får jag ett svar tillbaka med position och batteri-status.

Dom flesta av dessa finns säkert som appar, men att kunna ha allt samlat på ett ställe samt att kunna konfigurera precis som man vill är riktigt skönt.

Min röst går alltså till Tasker.. :)