Tasker problem nybörjare

Diskussion i 'Applikationer' startad av rh82, 13 nov 2013.

1. rh82

rh82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag försöker att få min tasker profil att när skärmen släcks så skall tasker profilen bli aktiverad men ingenting händer, någon som ser varför det inte går. Nu är inte profilen färdig, utan jag behöver hjälp med att få profilen aktiv när skärmen släcks.

Profile: Flight Mode (5)
    Time: From 00:32 Till 07:32
    Enter: Anon (6)
    A1: If [ %SCREEN ~ Off ]
    A2: Wait [ MS:0 Seconds:12 Minutes:0 Hours:0 Days:0 ]
    A3: Perform Task [ Name:Flight Mode Stop:Off Priority:5 Parameter 1 (%par1): Parameter 2 (%par2): Return Value Variable: ]

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag rekommenderar Taskerhjälptråden :) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25572 Det finns även en tipstråd och nybörjarguide i min signatur.

Såvitt jag kan se är din context Time från 00:32 till 07:32, d.v.s. den kommer att aktiveras när klockan blir 00.32 och inaktiveras 07.32. Ta en titt på Event - Display - Display Off istället för Time. Om du kombinerar dem kommer profilen att bli aktiv inom tidsintervallet 00.32-07.32 när skärmen släcks, d.v.s. båda kraven måste vara uppfyllda. Om du använder ett event som context kommer dock inte flygplansläge slås av igen när skärmen tänds.

Vidare behöver du inte ha en speciell task enbart för att slå på flygplansläge. När du har skapat en profil och ska skapa dess tillhörande task, behöver du inte skriva in något namn på tasken. Om du inte skriver in någon namn skapas en s.k. anonym task, vilket är en task som endast kan köras av profilen den skapats tillsammans med (och dyker således inte upp i listan bland tasks). Om du däremot vill använda samma task tillsammans med flera profiler är det däremot väldigt smidigt att göra som du gör nu :)