Taskkiller eller inte?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Jaxione, Jun 10, 2011.

1. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Ja som rubriken säger, ska man använda taskkiller eller inte på optimus x2? Jag upplever nämligen att telefonen blir seg efter ett tag och kollar man i Hantera program under fliken körs så ligger det flertalet program där som man avslutat för ett tag sen. Tex så har jag laddat ner ett flipperspel från Tegra zone som funkade klockrent första gången jag spelade det, sen andra gången så var det helt plötsligt segt och laggade, startade då om telefonen och det funkade klockrent igen. Sen någon dag senare så startade jag det igen och det laggade osv. Så när telefonen är nyomstartad funkar det prima, men när man använt telefonen ett tag så känns det segt.

Mvh J

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

3. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för länkarna iaf.

Men om man inte ska använda en taskkiller, varför blir telefonen då seg?

Mvh J

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

http://lifehacker.com/5650894/andro...ed-what-they-do-and-why-you-shouldnt-use-them

5. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag använder inte nån task killer längre. Innan när jag gjorde det så dödade jag alla apps när jag kände att mobilen blev trög, men nu efter att jag avinstallerat min task killer så blir inte min mobil lika trög som innan när jag hade den installerad :)

Finns det nån program där man kan se vilka installerade apps som drar mycket batteri?

6. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteri <=> CPU tid

Har för mig att en app som heter något i stil med WatchDog var riktigt bra. Jag använde den för att hitta dåliga appar som låg och drog CPU tid när de inte skulle. :-)

7. Jonerik

Jonerik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upplever precis samma sak med min telefon och måste starta om lite då och då för att den skall fungera som jag vill. Jag hävdar fortfarande att det är något skumt med 2X minneshantering.

Jag har en Nexus One och en 2X och jag har exakt samma appar installerade, samma launcher och samma widgets på alla skärmar. Ändå är det stor skillnad i hur telefonerna beter sig efter en dags användande. Min Nexus behöver jag i princip aldrig starta om medans jag startar om min 2X betydligt oftare. Jag har inte rootat så det kan möjligen vara någon av LG:s alla skumma program som ställer till det.

Har ni någon teori om vad det här kan bero på? Upplever ni samma problem?

Edit: Det är därför jag tror att många fler upplever stor förbättring med task killer till just 2X.

8. tagg

tagg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett tips är ju Watchdog gratis från market som fungerar som håller koll på alla processer och meddelar om någon tar för mycket resurser.

9. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa android assistant, där ser du vilka som drar mycket CPU.