taskkiller eller inte?

Discussion in 'Hero' started by funkifize, Jan 23, 2010.

1. funkifize

funkifize Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har funderat länge på detta. Själv kör jag adv. Taskkiller och kan inte förstå er som klarar er utan. Trots att jag dödar processer hela tiden blir hjälten seg ofta. Är det så att heron eg. Ska klara detta själv? Om jag bara låter dwt vara blir det skitsegt...

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ofta pratas det om att det blir segt just för att man lägger sig i

jag kör utan. visst är det segt ibland, fast det är när den gör något i bakgrunden. Kollar FB, twitter, mail osv

3. funkifize

funkifize Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, men problemet är väl att öppnar jag dessa program så kommer de ligga och köra i bakgrunden?

4. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

androids sätt att döda apps är att man startar en app och sen går man vidare till en annan och sen till en annan, när android behöver minnet för att slå på en ny app så dödar den den första appen du slog på, detta för att du ska kunna gå tillbaka till appen du nyss va på snabbt och enkelt. finns nån youtube video som är bra som förklarar det bättre.

Det gör den också men när man ligger på 20-25 M (som det står i taskkiller) så går den väldigt segt, kan ta 20 sekunder för mej att få upp låsskärmen efter jag tryckt att den ska komma fram. Så visst funkar det väl med androids egna taskkill men gör så att det blir runt 30-35 M :P

5. matokt

matokt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo har också märkt.. har gått ner ibland till 18mb och dåååå går det seegt. Jag har precis slutat använda taskkiller men när den går ner så lågt så blir man ju tvungen att döda alla apps

6. Ziroo

Ziroo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har nästan börjat få lite tvångstankar när det gäller dödandet av apps.
    Efter att jag är klar med något program så dödar jag det alltid med Process Manager.

Men det är då mest för att spara på batteri osv. Gjorde några tester med ett benchmarkprogram och för mig blev resultaten lite bättre om jag dödade appsen. Så stor skillnad är det nog inte prestandamässigt, mest batteriet då kanske.

Men man blir ju lite lack när folk klagar på dålig batteritid och att Heron är seg när man ser att de kör massor av grejer i bakgrunden som drar kraft.

7. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis slutat använda taskiller helt då jag fick massa skumma fel och hängningar och jag kan inte säga att jag tycker telefonen är slöare för det, flyter på riktigt fint iaf! (MoDaCo 3.2 beta5)

8. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använde ATK medans jag körde HTC's orginal rom. Telefonen segade då ner sig rejält efter några dagar och en rensning bland processerna gjorde susen även om det hände att man råkade döda något felaktigt.

Efter det att jag installerade MoDaCo 3.0 så har jag inte haft problem med att telefonen segar ner sig överhuvudtaget och har inte ens laddat hem ATK.

I min erfarenhet verkar det som att MoDaCo gjort ett bättre jobb i minneshanteringen av ej aktiva processer än vad HTC har gjort.