taskkiller eller inte??

Diskussion i 'Desire HD' startad av Hoffmeister2, 22 mar 2012.

1. Hoffmeister2

Hoffmeister2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Har haft min dhd i drygt ett år. Var supernöjd i början, tills jag märkte att rätt vad det var sög den massa batteri i standbye. Ibland hjälpte det att starta om. Ibland fick man avinstallera senaste appen man installerat eftersom det kanske var den som sög batteri. Så här höll jag på i några månader.. blev fan galen. Sen installerade jag advanced taskkiller. Om telefonen helt plötsligt börjar suga batteri så stänger man bara allt som e igång med taskkillern sen e allt frid och fröjd.

Men nyss läste jag att dessa program förstör eftersom androidsystemet ska sköta detta själv... Varför i helvete sköter den inte det själv då? Varför ligger telefonen och drar ut 20% batteri över natten om den ska sköta det själv?
    Finns det nåt annat sätt än att använda taskkiller? Det finns ju aktivitetshanteraren inbyggd i telefonen.. vad gör den liksom? Den verkar bara stänga en del funktioner.. inte i närheten så många som taskkiller..

Blir galen!

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Testa att stänga av HTC sense synk. Den verkar hänga sig ibland och dra massa batteri.

3. Hoffmeister2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart stänger man den?

4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Facebook är en riktig batterislukare, iaf på SGS2 med CM9. Tror det suger ganska mycket på GB-enheter också faktiskt. Testa att vara konsekvent med att stänga ner Facebook efter att du använt det (om du nu använder det alltså).

Sen har du ju BetterBatteryStats på Market, den kan du använda för att se om det är någon app eller tjänst som hindrar din telefon från att gå ner i Deep Sleep.

5. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Testa att stänga av data under natten

6. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Finns under inställningar - konton och synkronisering.

7. Hoffmeister2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gör redan allt det där... Men det kan ändå vara så att den ligger o drar ström. Jag har taskkiller, men jag använder den sällan. Bara för att stänga program som man inte avslutat korrekt kan det ju vara bra att ha till iaf. Men jag har slutat avsluta alla bakomliggande program med taskkiller.

8. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kolla på batteri-informationen och se vad som varit aktivt.

Settings --> About phone --> Battery --> Battery use

Då ser du vad som varkat varit på och trycker du på grafen får du information när den verkar harva på i bakgrunden och är aktiv utan att skärmen är på.

Sedan så har jag råkat ut för att min telefon laddade ur snabbt en natt, men det var för att jag hade väldigt dålig mottagning just där telefonen låg så den slet som ett djur med att försöka få upp mottagningen. Så det kan du ju också testa, bara ha den någon annanstans på natten och se om det hjälper.

9. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag kör ett program som heter WatchDog, den larmar om ett program ligger i bakgrunden och drar mer än 50% CPU, ganska nyttigt faktiskt...