Tattoo och Mac

Diskussion i 'Tattoo' startad av marcuspresident, 15 dec 2009.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en Tattoo då jag tappat min nokia 5800 i toaletten :(

Är det någon som testat hur den synkar med Macen? Får man upp den på skrivbordet med USB-kopplingen som en partition så att man åtminstone kan lägga över musik och filmer?!

2. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Vad är det du vill synca? Kontakter och mail är lättast att synca via google och gmail. Och vill du synca någon mac kan du synca den via gmail och sedan vidare till mobilen.

Jag har linux och kör inte med htc-sync. Det är inga problem för mig att koppla in mobilen via usb och få upp den som en lagringsenhet.

(I linux behöver man inte heller några drivrutiner för att telefonen ska fungera som modem, det gillar jag. Behövs det i Windows?)

3. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är ju gmail och de kontakterna jag vill synca då de försvann i avloppet. Tack.
    Men då är ju frågan om exempelvis spellistor går att föra över?!...

4. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nämen? Vad är det för dragning mellan Nokia 5800 och toaletter? Min gick samma väg...!

Jag hade som tur var använt GooSync på Nokian, så det var bara att synca Tattoon med samma tjänst för att återfå kontakterna.

Last edited: 16 dec 2009
  5. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vet inte! Stod och försökte få i de nya hörlurarna jag hade fått samtidigt som jag skulle till att ki...

Jag har syncat 5800an nån gång på något sätt jag kommer inte riktigt ihåg. Och jag ser en del kontakter kvar i google contacts :)

Kan jag använda minneskotet microSD från 5800an i Tattoon? Eller måste det formateras på något sätt?!

6. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag flyttade över mitt kort och formaterade om det i Tattoon. Minns inte hur. Eventuellt kan telefonen ha sagt åt mig att göra det automatiskt...

Kontakterna i Google Contacts är ju enkla att synca - det gör ju Tattoon nästan FÖR bra!

7. bengtb

bengtb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I övrigt kan väl bara tilläggas att HTC inte har stöd för sync till Mac. Du kan montera telefonen som en USB-disk, men där ser du inte så mycket av telefonens insida, utan bara det som finns på kortet.

Backup av inställningar, adressbok etc fungerar alltså inte på Mac. I övrigt inga problem.

8. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kan det vara så att Nokia är 'skit' och att telefonerna helt enkelt kände sig dragna 'hem', hehe? xD (fyyy va lågt)

Men iCal stöder CalDEV så den synkar rakt av mot Google Calendar (och vidare till telefonen). Info. Även Contacts i OS X synkar mot Gmail. Info. Och så går det naturligtvis att köra Gmail-konton direkt i OS X Mail...

Så det behövs ingen programvara eller nånting och med det så ligger OS X på samma nivå som GNU/Linux (via Evolution) i enkelhet när det gäller att synka mail/kontakter/kalender och är med det betydligt enklare (såklart) än i Windows där man behöver mekla med program och plugins.

Lita inte på det minneskortet om det varit fuktigt. Även om man torkar den typen av elektronisk krets så börjar det oftast korrodera och kan dö när som helst även om det råkar fungera just nu.

Last edited: 17 dec 2009