Tack för svar! Jag kommer förmodligen att köra en iPod Touch för spel och multimedia. Jag har lessnat REJÄLT på att stå okontaktbar efter fyra-fem timmars Spotify eller ett par timmar Worms på tåget.
Därmed är det å ena sidan givetvis pointless för mig att skaffa en smart phone, det inser jag själv. Personligen skulle jag snarare vilja ha en duktig feature phone. Problemet är bara att jag inte hittat någon sådan som känns bekväm att skriva på jämfört med touchscreen och mina äldre mobiler. Därtill skriver jag som sagt mycket SMS och vill inte gå tillbaka från "konversationer" till SMS/SMS, något som t.ex. utesluter alla Nokia med S40.
Och de som är kandidater saknar trots allt kalendersynk med Google - och eftersom jag är starkt kalenderberoende på arbetsdagar så är det en stor nackdel. Och ska man kika på dom som är tillräckliga, men inte tillfredställande (t.ex. SE Elm) så kostar dom ungefär lika mycket som en HTC Tattoo eller strax under en X10 Mini. Detta i kombination med att jag skulle ha glädje av t.ex. väder- och kalenderwidgets såväl som Facebookintegration gör att jag siktar på en smartphone, eller en väldigt kompetent featurephone (som HTC Smart). Utöver detta är storleken också intressant eftersom min iPhone känns rätt klumpig att behöva släpa med överallt, och X10 är förstås mest intressant i det hänseendet. 80 gram = luft 
Tack för feedback! Fler kommentarer?
Last edited: 3 april 2010