Teamviewer, chrome/google problem

Diskussion i 'Off Topic' startad av Avarell_Dalton, 11 nov 2016.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Fjärrstyrde en dator igår med Teamviewer. Efter det så finns alla mina bokmärken på den datorn och en annan med samma google-konto (den senare fjärrstyrde jag inte). Dessutom verkar sparade inloggningsuppgifter ha följt med också, facebook-bokmärket går till Facebook (doh) med mitt konto inloggat!

Båda datorerna är inloggade med deras gemensamma google-konto och jag på mitt. De automatinloggas på deras gemensamma gmail.

Jag har tillgång till deras inloggningsuppgifter på google men är inte inloggad där

Det här är ju helt sjukt! HJÄLP! Jag vet inte ens var jag ska börja

EDIT: De har både mina och deras egna bokmärken och mina sparade inlogg och deras. Jag har inga av deras

EDIT 2: Nu har jag raderat alla mina bokmärken och sparade lösenord på de andra datorerna/andra kontot men att det kan ha hänt övergår mitt förstånd. Om någon kan upplysa mig så vore det kalajs

Last edited: 11 nov 2016
  2. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag är inte med på vad du menar rikigt.
    Du fjärrstyrde alltså en helt främmande dator igår, utan någon som helst koppling till dig eller dina konton, och efter den fjärrstyrningssessionen så hade plötsligt den datorn dina inlogg, bokmärken och chromes formulär och lösendata?

Typ som om du skulle fjärrstyra min dator här, att jag skulle få dina bokmärken och inlogg till alla dina sidor?

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Du har helt rätt förutom att det var två kända datorer, mina föräldrars.

Jag har suttit och raderat alla inloggningsuppgifter och bokmärken manuellt nu på deras maskiner.

Jag förstår, och det är väl det enda jag förstår i det här, att det hela låter helt osannolikt. Nästan vad ett forumtroll skulle kunna dra igång för det finns ingen logik alls i detta som jag kan se. Och om teamviewer har en del i detta vet jag inte men ja, det skedde när jag fjärrstyrde.

Ett ctrl + c/ctrl + v för mycket skulle kunna förklara bokmärkena men inte inloggningsuppgifterna tycker jag