TeamViewer - gratis fjärrservice och remote desktop sharing via internet

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Hubbabub, 23 jun 2010.

1. Hubbabub

Hubbabub Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sände en fråga till TeamViewer support om en Android app,
    pågrund av att dom redan har en iPhone app
    http://www.teamviewer.com/

--------Svar från TeamViewer-----------------
    Thank you very much for your inquiry and your interest in a TeamViewer version for Android.

We are currently observing the development of the iPhone App in order to be able to make any further decisions concerning the development of applications for other mobile devices.
    --------------------------------------------------

Vi får väl se vad dom kommer fram till

2. TheBasterd

TheBasterd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Teamviewer är kanon. Använde senaste i måndags när jag gick igenom ett projekt tillsammans med en kund. Ser dock ingen större anledning till att styra en dator "remote" via telefonen. Måste bli en riktigt oangenäm upplevelse att skala ner en dators skärmstorlek till en telefons...

3. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Teamviewer i fickan är helt suveränt om man jobbar på IT och har beredskapstjänt.

Att kunna starta om någon tjänst eller snabbt kunna kolla om allt ser bra ut utan att behöva släpa med sig eller ens starta en dator ger en otrolig frihet. G Vi har iPhone på jobbet, och på den fungerar Teamviewer riktigt smidigt, och den är tyvärr telefonen jag sett som har program som faktiskt fungerar.

Sitter just ikväll med en HTC Legend som lånetelefon och konstaterar att det inte har hänt så mycket på varken VPN-fronten eller fjärrstyrningsfronten sedan vi körde HTC Heros på IT. Det är säkert så våra behov är lite speciella :-) Men trist nog så ser jag framemot att återfå min iPhone :-(

Skulle gärna nästan kapa av ett finger för att få Teamviewer och stöd för Cisco VPN på Androidplattformen, men det lär inte göra så stor skillnad :-)

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kör med Remote VNC (Reklam-version, men har man root+adblock syns detta ju inte) och Remote RDP som jag köpt. Som systemtekniker är dessa appar väldigt användbara för mig.
    Blir ju givetvis ännu mer användbart om man kan nyttja den vpn-funktionen som redan finns i android, vilket jag dock inte kan

5. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma bekymmer med brandväggen som du, på jobbet fungerar det ju fjärrstyra men där behöver man det juh inte lika mycket :)

Vi kör Cisco ASA som brandvägg och det är helt hopplöst att få den lira med android.