Jag såg den här appen Teamviewer häromdagen, som låter en styra en dator via telefonen. Jag såg också att den är gratis. Gratis = misstänkt om den finns likadana appar för 100kr+. Jag menar, hur tjänar de ens pengar på sin produkt? Är den värd att skaffa? Finns det några uppenbara nackdelar?
Använder programmet för att hjälpa polare på datorn. Där är det riktigt bra. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Programmet är gratis om du använder det för privat bruk, men kostar i annat fall pengar. http://www.teamviewer.com/sv/licensing/index.aspx
Har man många datorer man vill sköta är den ännu bättre för då kan man använda deras verktyg för att hålla ordning o gruppera datorerna man har. Det finns egentligen bara 2 nackdelar jag kan komma på: 1-denr långsam jämfört med att använda Windows egna protokoll, men det gäller ju alla andra också. 2-den har ett reklamfönster som kommer upp på den datorn man kopplat upp mot efter att man kopplat ned. Det är normalt inget större problem men jag har bla använt den till att koppla upp mot media center som jag hjälper några kompisar med och de har inga tangentbord kopplade till datorerna och fönstret kommer upp över allt annat så jag måste alltid komma ihåg att starta om de datorerna innan jag kopplar ned. 3-Kom på ett till problem. På MacOS så kommer ett fönster upp också över allt annat om teamviewer tappar internet för en stund och det försvinner inte då den får tillbaka internet heller. Eftersom jag har mitt media center (XBMC) på en Mac mini utan tangentbord så är det extremt störande. Men har man inte dessa speciella problem är den verkligen att rekommendera tycker jag. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Använder Teamviewer dagligen på jobbet, hur smidigt som helst. Skapa en snygg exe-fil som folk kan använda https://www.teamviewer.com/sv/download/customdesign.aspx Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Hallå! Stämmer detta med reklamfönster verkligen? Har inte läst det någon annanstans. Blivit sugen på att köra Teamviewer istället för Logmein ett tag.
Den enda reklamen som dyker upp för mig är en popup som det står "This session was sponsored by Teamviewer", det är bara att trycka på ok för att få bort den. Sent from an awesome Galaxy SII, running all sorts of stuff.