Tear-down guide till HTC desire HD

Diskussion i 'Desire HD' startad av Jag_Mackan, 13 mar 2011.

1. Jag_Mackan

Jag_Mackan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Har letat intensivt efter en guide till hur man byter ut glaset+digitizer på en HTC desire HD nu i flera veckor sedan min splitter nya åkte i golvet. Hur kommer det sig att det finns flertals guider till vanliga desire och hundratals trådar om "folk som vill skapa en guide till desire HD" men att det ändå inte finns ngn tear-down-manual utlagd till DHD?

När det är så stor efterfrågan på en manual som ännu inte har kunnat läggas ut så blir man lite rädd för att ge sig på telefonen själv...

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Nu är det ju visserligen så att det inte fanns någon teardown åtminstone inte på första sidan. Vilket gör det meningslöst att länka till en lmgtfy.

4. Jag_Mackan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade en guide som precis lades upp på youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=JfatoeWbMRk&feature=related

Det tråkiga är att den inte visar hur man byter ut glas+digitizer, den delen jag är i behov av.. Jag har just nu följt guiden och sitter på slutsteget och vet inte riktigt hur jag ska byta ut skärmen.. Någon expert här på forumet som kan komma med något bra tips? känner inte riktigt för att slänga in telefonen i matugnen...

5. Jag_Mackan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tydligen ingen superaktiv av forumet detta. Kan iaf säga av egen erfarenhet att steget som videon inte visar är det svåraste. Det är här majoriteten misslyckas och sitter med en spräckt lcd i handen. Ska ngn ändå försöka sig på det så glöm inte att värma upp rejält så att allt klister släpper!