Teckna Telenor mobilabonnemang - Återförsäljare eller hos operatör?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jayjay2, 9 dec 2023.

1. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Jag sitter på kontantkort just nu och funderar på teckna abbonnemang istället.
    Har fastnat för Telenors obegränsad +1 extranummer till frugan då den passar mig inklusive att surf fungerar i flera länder jag brukar besöka utanför EU. Jag har redan Telenors kontantkort.

Frågan är nu, bör jag teckna den på Telenors hemsida eller ska jag besöka elgiganten osv för att de kanske kan erbjuda annat som är bättre än hemsidan?

En vän tecknade nämligen ett Telenor abb och han fick 1000kr presentkort hos Elgiganten när han tecknade via Elgigantens butik. Han tecknade endast abonnemang utan mobil men han porterade samtidigt från Tele2 för att få det.

Vad har ni för tips?
    Några bra erbjudanden ni känner till för just tecknande av detta Telenors abonnemang? Någon speciell butik eller kampanj som pågår där man kan klämma ut mer för att snittkostnaden/månad ska sjunka?

Jag är inte intresserad av något annat abonnemang eller operatör.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    @Jayjay2@Jayjay2 Gissningsvis tecknades abonnemanget med bindningstid hos Elgiganten för att presentkortet skulle kunna ges. Telenor har också ett erbjudande just nu där du får rabatt på månadskostnaden om du väljer att skaffa abonnemanget med bindningstid.

Nu vet jag inte vilket abonnemang du är intresserad av då de har två alternativ med obegränsad data. Det ena ger dig 600kr rabatt och det andra 1800kr rabatt. Du får lägre kostnad i ett år med en bindningstid på två år.

Personligen skulle jag beställa abonnemanget direkt hos operatören och utan bindningstid. Men det är ju upp till dig, du kan ju alltid höra efter med Elgiganten, men troligtvis blir du bunden i 24 månader vilket kanske inte alltid är perfekt.

Du skriver också att du inte är intresserad av någon annan operatör, får jag fråga varför? Tänkte bara presentera två olika alternativ.

Tele2 798kr/månad (finns även billigare abonnemang, men detta är det mest jämförbara)
    - Fler länder du kan använda surfen i än hos Telenor
    - 1000 minuter från Sverige till ett antal andra länder
    - Viaplay Film & Serier
    - Bygger nät med Telenor
    - Ingen bindningstid

Tre 528kr/månad
    - Fler länder du kan använda mobilen som hemma i än hos Telenor, även samtal inom landet samt till Sverige ingår i dessa länder
    - Ingen bindningstid

Kristy gillar detta.