Tegra 2 Spel: HISTORY Great Battles Medieval

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av inza, 22 apr 2011.

1. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Någon som har testat detta spel? Är ganska sugen på att köpa det men vågar inte ifall det är tråkigt eller det buggar sig (någon hade rejäla grafikbuggar på en tablet såg jag). Det lär ju ta minst en kvart att ladda ner så man inte kan lämna tillbaka det.

Spelet är ett spel i stil med Total War serien till PC och har mycket imponerande grafik då spelet faktiskt individuellt renderar varje enhet samt att varje enhet även har individuell AI. Spelet funkar därmed bara på Tegra 2 enheter och det är därför jag postade det här.

Länk till market

Demonstration på en tablet

Köpte detta spelet och det är kul MEN det finns två problem jag inte fattar:
    1. Om man ger ett kommando till en enhet fattar jag inte hur man ångrar det. Om man klickar fel och sedan rätt köas rätt manöver efter fel så ibland gör kavalleriet värsta motionsrundan för att sedan attackera etc.

2. I tutorialen skulle man lägga till gubbar till tomma rutor men jag fattade verkligen inte hur det skulle gå till. Stod nåt i stil med markera rutan och välj en av gubbarna i nedre vänstra hörnet men alla de gubbarna är redan på fältet.

Om någon köper detta och fattar hur man något av ovanstående skriv gärna här :D

Last edited: 23 apr 2011
  2. Drachas

Drachas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9
    Platta:
    IPad pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy note pro 12.2
    Jepp har det och tycker det är roligt :-) tryck på dom runda sirklarna så tar du bårt en felaktig rut

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Så enkelt :D?

Du vet inte hur man lägger till fler trupper i de tomma rutorna då? För det verkade väldigt mysko.

4. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har precis köpt detta spel, men fattar inte hur man kommer vidare från första tutorialen... efter att man dödat de första bönderna står det att man ska till "Therese highlighted area", men det finns inget som är markerat? Det enda jag kan se är en stor fiendearme samt min egna arme, fast att attackera fiendearmen går inte då jag bara kan röra på generalen... vad ska man göra? :S