Fråga: Tegra 3: Companion Core

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av falkinski, 14 maj 2012.

1. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Frågade i den generella hox-tråden borta på one x - allmænt men fick inget svar, testar hær. Det jag undrar ær hur den femte kærnan skalar dvs. vad ær den minsta frekvensen den kørs i samt hur ser stegen upp till 500mhz ut? Vilken volt anvænder companion core och vilken volt anvænder de respektive 4 high-performance kærnorna?

Den ska ju hjælpa till ordentligt med batteritiden och blir intressant och se hur væl utvecklarna lyckas optimera tegra 3 nær kællkoden æntligen slæpps.

2. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som jag har förstått det så är Companion Core (vi kallar den CC för enkelhetens skull) styrd av Tegra 3-chippet och inte Android, alltså balanserar T3-chipet vad CCn ska användas till i förhållande till lasten från OSet. Jag har inte läst något speciellt om det än sålänge men den verkar knappt vara igång sålänge man använder telefonen!

Vi får väl se hur det utvecklas!

3. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Last edited: 14 maj 2012
  4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Då detta faktiskt inte har något med denna sektionen att göra så flyttar jag den till allmänt åt dig

5. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det hjälpte inte så mycket. Det som står i den är att min processor jobbar i 1400MHz 2% av tiden (55min), 1000MHz 2% av tiden (1h6min), 475MHz 5h av tiden (2h10min), 340MHz 6% av tiden (2h56min) och deep sleep 77% av tiden (33h34min). Då på 43h 30min.

Värt att notera är att jag inte har stock-ROM, så. ^^ Hoppas det hjälper lite!

falkinski gillar detta.