Tele2 Backup

Diskussion i 'Legend' startad av Eazer, 24 jan 2011.

1. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag köpte nyligen en HTC Legend, och har stött på ett problem som någon här kanske kan hjälpa mig med!

Min tidigare mobil var en Sony Ericsson W960, och på den använde jag mig av Tele2's tjänst "Tele2 Backup", men jag lyckas inte klura ut hur jag ska få den funktionen att fungera på min nya Legend. Jag ringde Tele2's kundtjänst, och jag blev då vidareskickad till teknisk support där jag satt i kö ca 30 min. Det samtalet bröts från deras sida, och jag orkade inte ringa upp igen. Har suttit och letat på nätet flera timmar nu, och börjar bli galen. Någon här som vet hur jag hittar fjärrsynkronisering på Legend, eller på någon HTC/Android-mobil? Jag kan inte hitta den funktionen alls. Det enda som går att synka emot är antingen Exchange ActiveSync, Facebook, Flickr, Google och Twitter.
    Det finns ett flertal appar på Market, men ingen av dem som jag testat (~30st.) har en funktion där man själv fyller in vart man vill synka...

Vore oerhört tacksam för hjälp!

2. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag känner inte till den tjänsten hos Tele2, men vad är det för typ av data du vill synka?

3. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kalender, kontakter, uppgifter, anteckningar, bokmärken och sms.

4. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okey, då är jag med. Kalender, kontakter och uppgifter (förutsatt att du använder Google Tasks) fixar telefonen utan ytterligare applikationer. Bokmärken och sms kan enkelt också tas backup på med applikationer. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att få tjänsten att fungera, men jag kan med säkerhet säga att du inte behöver den när du har en android-telefon