Problem: TELE2 fungerar inte efter ICS

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av KiAnKo, 1 mar 2012.

1. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter uppgradering till ICS så har jag ofta problem med att få kontakt med TELE2. Ofta upptäcker jag att varken samtal eller data kommer fram...

Jag måste manuellt välja "S COMVIQ" eller "Sweden 3G" samt starta om telefonen flera gånger per dag. Detta har aldrig hänt före ICS.

"Ingen tjänst. Det valda nätverket (S Comviq) är inte tillgängligt."

Om jag väljer detta i MEDDELANDEFÄLTET kommer jag till inställningen "Välj en nätverksoperatör: " där det visas följande:

"TILLGÄNGLIGA NÄTVERK" där det står "SÖKER..." och efter en stund så står det:
    • Sök efter nätverk
    • Välj automatiskt
    och därefter visas en lista över operatörer i närheten (i Stockholm på jobbet är det "3, Telenor, Sweden 3G, S Comviq, Telia".

Väljer jag "SWEDEN 3G" så fungerar det men när jag kommer hem (Täby) så fungerar det inte. Då måste jag välja "S Comviq" och då fungerar det inte när jag kommer till jobbet. Jag hamnar därmed i en loop...

---------------------------------------

Jag har i INSTÄLLNINGAR följande:

* Roaming: inaktiverad

* Åtkomstpunktnamn --> APN:er Tele2 internet.tele2.se (vald) där
    MMSC: http:mmsc.tele2.se
    MMS-proxy: 130.244.202.30
    MMS-port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 07
    APN-typ: default,supl,mms
    alla övriga inställningar är "EJ FASTSTÄLLT"

2. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har du prövat skriva in *#*#4636#*#* som telefonnummer, välj sedan Om Telefon, rulla ner och välj föredraget alternativ i rullgardinsmenyn Ställ in önskad nätverkstyp. Hoppas det kan vara till hjälp annars så kanske det är några gamla saker från tidigare version som spökar och det är en wipe som är enda hjälp.