Ja, man blir lite handikappad när man sitter 20 mil bort och ska förklara för en som aldrig har öppnat batteriluckan.
Hon var i alla fall tillbaka hos
Tele2 idag och hörde med dem. Då frågade tjejen där vilka operatörer den inte var låst hos, trots att de på Elgiganten sa att den inte var låst.
När mamma insisterade på att den var olåst kom en kille in i diskussionen och sa att ett liknande fall var när en kvinna "hittat" en telefon. Då fick fick den kvinnan gå runt hos olika operatörer och testa. Det var alltså deras lösning på problemet.
Till slut fick mamma dem att titta om kortet var aktiverat, vilket det var, men det var samtidigt spärrat på grund av en pågående order. Anledningen var att i fredags ringde
Tele2 som de brukar göra, och frågade om hon var nöjd. Då hade det inte gått att sms:a på några dagar, så det var hon ju inte. Då skulle de skicka ett nytt kort som skulle komma på måndagen. På tisdagen hade det inte kommit något och i chatten så komm de fram till att det inte ens var skckat. Då sa jag att hon skulle gå upp till en butik och få kortet direkt. Då skulle alltså den första ordern skrivas av, vilket den inte gjorde.
Det enda de behövde göra var att ta bort spärren och allt fungerade.
Tele2 har verkligen gjort ett dåligt intryck:
1) Först glömmer de att skicka ett simkort, vilket är ganska viktigt.
2) Därefter missar de att ta bort den första ordern.
3) Sedanfår mamma kuta runt för att de i butiken är inkompetenta.
4) Dagen efter anklagar de henne för att ha stulit telefonen, och det är först nu de ens TITTAR i systemet och ser att det är Tele2:s fel.
Click to expand...