Tips: Tele2 kompis pott 269 + Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av adsa, 18 mar 2012.

1. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Jag postade det här i operatörs forumet också men kom på att många som funderar på en Xperia S antagligen hänger här och kanske inte kollar där. Jag hoppas att det är OK för moderatorerna, annars får ni ta bort tråden och säga till mig att inte göra om dethär :)

Vill tipsa om att tele2 nu har en deal på Xperia S som verkar bra, har inte tagit den själv än men funderar starkt. Det är Xperia S med kompis pott 269.

Enligt Tele2s sida så är förhöjda månadsavgiften med Xperia S 0kr, och månadskostnaden 269kr (24 månaders bindningstid). I och med att det är kompis pott får du dessutom ringa och smsa för hela månadsbeloppet till andra operatörer, eftersom det är Kompis ingår det som är till tele2.

Som jag uppfattat det innebär det alltså att du har en månadskostnad på minst 269kr, och om du inte ringer och smsar för ett värde över 269kr per månad så kommer din faktura var på 269kr.

Varför det här skulle vara en bra deal då är för att telefonen ingår, du får köpa den för 0kr och utan upphöjd månadsavgift. Så om du ringer för mindre än 345kr/månad så är dethär en bättre deal än tele2s Maxi deal, där du också får telefon men minsta (och högsta) månadskostnaden är 345kr.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar, men ni kan ju läsa själva här:
    http://www.tele2.se/mobiltelefoner/Kompis_Pott_269_Sony_Xperia_S

Samma deal med samma abbonemang och telefon finns på CDON där dom också har telefonen i lager: http://cdon.se/hemelektronik/sony_xperia_s_black_lt26i-17705591
    Välj där abbonemanget "Kompis pott 269 ink surf - Sony Xperia S"

EDIT: Jag vill tillägga att detta är min uppfattning, så om ni tycker det låter bra kolla noga så att det verkligen är som jag uppfattat det, känns enligt mig som en deal som är lite för bra.

//Adsa

2. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

stämmer det här så är det ju en mycket bra deal,men det finns inget finstilt någostans som man missar?

3. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan i alla fall inte hitta något som säger något annat än så, men jag är också lite misstänksam!

4. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nackdelen är att du kan komma över 269kr vilket man inte kan med Maxi + att man bara får 1gb surf i upp till 6mb/s medan man har 10gb surf i upp till 10mb/s med Maxi

5. miper82

miper82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nån som vet om telen blir låst till tele2?

6. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Så samtal och sms kostar alltså ?

Jag kör Halebop Nollan Till Alla

Abonnemang 189 kr/Mån ( Gratis dom tre första ) Sen Valde jag att betala 100kr för mobilen ( Gav då alltså ~1800 kr kontant när jag hämtade ut telefonen ) får 5000 gratis sms & 1000 fria samtalsminuter varje månad med 99 öres uppkopplingsavgift.

Ger då alltså 289kr varje månad ( Högst 300kr då jag nästan aldrig ringer utan hellre smsar ) .
    :)