Tele2 - mobilsurf aktivering?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av btng, 9 aug 2010.

  1. btng

    btng Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fram tills nu haft comviq kompis men har precis köpt en Androidlur vilket gör att jag vill ha mobilsurf. Jag lade då till mobilsurf till mitt befintliga abonnemang hos tele2.

    När/hur aktiveras detta mobilsurf? Direkt eller måste jag vänta på något (sim/bekräftelse/etc)?

    Tack på förhand!
     
  2. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vad sa Tele2 när du beställde? Frågade du när du skulle få det? Kan säga att de oftast lägger in surfen samma dag som du köpte det. Blev porterad över från Tre till Tele2 idag, och så la jag till mobilsurf för 69 kr/mån. Och allt funkar nu som det ska.
     
  3. btng

    btng Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag beställde via nätet till mitt befintliga så jag hade ingen att fråga.

    Problemet är att det är över 25min kö till supporten nu. Hoppas på att någon vet här.
     
  4. Susanna

    Susanna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag hade Tele2 gav kundtjänst mig tipset att ringa för att aktivera eftersom det skulle gå snabbare än att göra det via sms/på datorn. Har du provat deras kundtjänst-chatt?
     
  5. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det brukar vara dagen efter som det träder i kraft, eller åtminstone så brukar de rekommendera att man väntar till dagen efter innan man börjar surfa med mobilen, för att undvika möjlig kostnad.
     
  6. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ändringar träds i kraft kl 00:00. Ring in kl 07:30 eller 19:30 så är det ingen kö :)
     
  7. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 336
    Mottagna gillanden:
    212

    MINA ENHETER

    När jag hade comviq kontant beställde jag också mobilsurf till det abbonemanget via webben. På den tiden kostade det 89:-/mån. Vad ingen sade men som snabbt visade sig var att det inte gick att beställa surf till fast kostnad till deras kontantkort. Så tele2/comviq fortsatte att surpla av mitt stackars saldo på kontantkortet i en rasande hastighet. Då gick jag över till Telenor kontant där jag kunde få surf till fast kostnad.

    Detta var dock drygt ett år sedan, kanske går det nu att få surf till fast kostnad på comviqs kontantkort.

    m v h Henrik
     
  8. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 367
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tjejen beställde och väntade nästan en månad utan bekräftelse, enorm kö till chatt och telefon så ingen kundtjänst heller.

    Sedan på fakturan stod det aktiverat sedan xx-xx-xxxx så det var bara att tuta och köra.
     
  9. ironleffe

    ironleffe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte nyss ny telefon och bytte till Tele 2:s Netto abonnemang. Jag tog också mobil surf medium 69kr/mån. Jag loggade in på Tele 2 Mina sidor då och då för att se om abonnemanget hoppat igång.

    När det var igång testade jag men fick inte internet att fungera.

    Efter några dagar ringde jag supporten som inte verkade ha speciellt mycket koll. Men de gjorde någon ändring på abonnemanget. Direkt efter samtalet testade jag och då fungerade det.
     
  10. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    tele2 är extremt röriga... en kompis fick rent av en faktura på ett helt annat abbonemang. När jag kopplade på mobilsurf så hade de "inte fått in uppgifter" så de kunde inte se att jag hade det. Istället blev jag debiterad 5 kr * 77 mb för en dags testande. Jag blev förbannad och ringde. Pratade med en i***t som hotade med inkasso om jag inte betalade. Fick fatt i en annan bättre människa som lovade justera summan på nästa faktura.