Tele2 och Galaxy - Funkar det för er?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Galaxy S, 29 juni 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har problem med täckningen. Allt som oftast lägger telefonen sig i GSM trots att jag till och med har täckning i Turbo 3G. Vill jag surfa 3G brukar jag behöva byta nät manuellt.

Nån med samma problem? Folk med Tele2 som INTE har problem får gärna yttra sig med.

2. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

bor i malmö och har inga som helst problem med 3g täckningen, sitter ja hemma så brukar jag ha full pinne på min w-lan och går jag ut så har jag bra 3g uppkoppling. vad jag har förstått så kan äldre sim-kort ge lite problem, så om ditt har några år på nacken, ring tele2 och få ett nytt :)

3. droidnert

droidnert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade det här problemet de första 3-4 dagarna men nu verkar det fungera bra, det enda problemet är att telefonen inte hittar sweden 3g själv efter boot (reboot?). dock startar telefonen själv en sökning efter operatörer, och när den är gjord får jag välja sweden 3g manuellt. lite märkligt kan tyckas.

4. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag kör med tele2 och SGS, hade innan Desire.

Jag upplever täckningen som bättre. Men tele2 är alltid tele2. De har generellt dålig täckning jmf. med t.ex. telenor.

Har några vänner som gått över till telenor från tele2 och har fått mycket bättre täckning bl.a. längs pendeltåget här i sthlm.

De har blandade telefoner, iphone å lite annat.

5. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tele2 delar ju nät med telia, så kass är väl inte det nätet i teorin?

6. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du tappar inte 3G efter det?

7. droidnert

droidnert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det gör jag inte.

8. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag har Tele2 oxå och jag får ingen 3G täckning alls trots att jag bor i ett område och borde ha Turbo 3G.

9. hurricane

hurricane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har Tele2 och SGS men inga problem med 3G den har satt sig i 3G läge från dag 1 och nu när jag bytte surfpaket från small till medium så får jag Turbo-3G den hoppar mellan H o 3G men inga problem. Hade i början att jag tyckte den var mer GSM än 3G men nu med en vecka med telefonen så har mer av tiden varit 3G än GSM. Jag bor på Hisingen o jobbar inne i Göteborg inga problem förutom kanske första o andra dagen.

10. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jo, det är Sveriges sämsta 3g-nät. Oavsett vad pressen lyckas komma fram till i sina tester. Prova att åka på en mindre landsväg, låsa nallen i 3g-läge och försöka hålla ett samtal uppkopplat. Det kommer att gå utmärkt med 3 och Telenor, medan det är ett h-e med svenska umts(telia och tele2) eftersom de har en basstation i varje samhälle och skiter i att det blir hål däremellan.

Tre och Telenor har ca 2000 fler basstationer än Svenska UMTS men täcker en mindre yta. Det säger rätt mycket om nätkvalitén.

Därav inte sagt att Tele2 har dålig 3g-täckning. Är man i bebodda områden funkar det i allmänhet utan problem.

11. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag manuellt väljer nät så har jag bra täckning oavbrutet i hemmet, turbo3G. Rör jag mig dock ute så faller den fort ner till gprs och sstannar där tills jag manuellt väljer Sweden 3G som nät.

12. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det nån som provat inställningen "Dataroaming - Anslut till datatjänster under roaming"? Den verkar vara av som standard.

Vad gör den?

13. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Så du kan surfa när du är utonlands, där det kostar en 50 60 100 Kr per MB typ ;)

dvs bara titta på aftonbladet's startsida kan kosta 100kr eller mer.

14. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm ok man kunde ju tro att datatjänst innebar 3g. Roaming betyder ju egentligen inte att man byter land.

15. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

roaming innebär att datan roamar, dvs transporteras över fler olika nätverk.

16. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Min Galaxy S förlorade 3G täckningen idag "Tele2", haft täckningen på "sweden 3g" och nu när telefonen ska ansluta till det igen så är det omöjligt, hjälper inte med omstart, ta ur batteriet, det enda jag inte testat är fabriksåterställning, finns det nån som vet varför den beter sig såhär ?

17. Agaujo

Agaujo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har liknande problem, min pendlar ofta mellan GSM och 3G men det börjar bli bättre nu. Haft min sedan i torsdags.

18. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag hade problem både med tele2 och telia. Nu har jag telenor och är nöjd med data även om hastigheten är strypt till 1Mbit (kontantkort)

Ni som har problem kan testa att bocka i roaming rutan. Problemen jag hade var att luren klagade på ngt med roaming o ville inte ansluta automatiskt till data igen. Jag var tvungen att sätta luren i flygläge, sedan tillbaka till normalt igen.

Om jag får skryta lite så är jag fn mkt nöjd med telenor. Data är gratis med kontantkort om man tankar med minst 200 varje 30 dagar. Förra månaden använde jag drygt 5,5Gb.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

19. plom

plom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem.
    Tappar konstant mitt 3g nät.Jäkligt frustrerande.

20. l_aurell

l_aurell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inga som helst problem med tele2 och GT-I9000. Bor i Göteborg och har 2.3.3 Gingerbread.