Tele2 och O2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av xaedon, 2 augusti 2011.

1. xaedon

xaedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har ett problem med att vissa appar inte fungerar och tänkte kolla om det är andra med samma setup som har problemen eller om det helt enkelt är min telefon som är defekt.
    Problemet uppstår med Juicedefender och viber. Dessa appar har tillgång till wifi-kontroll och när denna funktion är igång i apparna så låser telefonen sig ifall man inte aktiverar den typ en gång i halvtimmen.
    Problemet blir alltså att telefonen låser sig när jag kör dessa program och inte aktiverar telefonen stup i kvarten.

Kör jag inte programmen så har jag inga problem.
    Jag har hört andra som kan köra både viber och juicedefender på sina o2x men jag får dem inte att fungera; Även om jag kör en helt återställd mobil med Fearkills senaste rom med senaste BB och RIL och endast något av dessa installerat så uppstår problemen.
    Jag har för mig att någon skrivit i en tråd att det är Tele2 och optimus2x som är problemet och jag undrar därför ifall någon annan med tele2 skulle kunna svara om dessa appar fungerar för dem?
    Fungerar nämligen dessa för andra med tele2 ska jag troligen lämna in luren för en ny.

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Juice defender gör mer skada än nytta, jag skulle inte peta i appen med tång.

3. xaedon

xaedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har inget behov av den och planerar inte att använda den i framtiden men då den är en av de appar jag märkt har problem så nämnde jag även den.
    Viber är dock en mer användbar app som jag gärna vill ska fungera så därför vore det intressant att veta om någon annan med tele2 får det att fungera på sin o2x.

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

det är inte omöjligt att viber kommer att fungera mer som tänkt om du slänger ut JD, vad jag förstår så är viber trots allt också fortfarande i någon form av beta?