Tele2, segt internet, lika för någon mer?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Galaxy S, 26 aug 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den senaste veckorna har internet i mobilen varit segt som sirap. Mätte med bredbandskollen och kunde skicka i 0.67 Mbit och ta emot i 0.10 Mbit. Svarstiden till testservern var 190 ms.

Detta med full turbo3G-täckning.. Är det nån annan som upplever samma sak? Funderar på om jag nått taket i mitt datatrafikpaket, men det tror jag faktiskt inte. Får man inte ett meddelande när kvoten är uppnådd?

Gäller Tele2 om det nu spelar roll.. så jäkla segt att surfa nu..

Edit: Hittade in på mina sidor på nätet och såg att jag visst var över 1GB. 1064MB rättare sagt.. Det konstiga är att jag surfat bra mycket mindre denna månad än föregående. Fattar ingenting! Kanske har datatrafiken skenat som för den andra killen. Hoppas inte.. :S

Last edited: 26 aug 2010
  2. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag mätte min med nu och fick inte mer än 1,5 mbit och det stod H i displayen.
    Enl tele2 så ska jag ha upp till 7mbit betalar 89:- för nått som heter mobilsurf midi men det finns inte med någonstans på deras hemsida som heter midi bara medium och där betalar man 69:- och då har man upp till 6mbit någon mer än jag som har det såhär. ?

Last edited: 13 okt 2010
  3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Verkliga hastigheten beror på signalkvalitet, avstånd till masten, generell belastning på nätet och hundra andra faktorer.

4. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo det är jag helt medveten om därför jag skrev Upp till :P

5. Kingwood

Kingwood Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever samma sak med Tele2, På min galaxy s tappar den 3g mottagning hela tiden där andra operatörer har full mottagning. Den kan även pendla mellan H 3G o G flera gånger under samma minut. Jag överväger att byta till annan operatör. Eller kan det vara något annat som är knas? Surfa går iaf sjukt segt.

6. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Går oftast snabbt för mig men tele2 har ganska mkt klagomål i dessa avseenden. Kanske finns ett skäl till att de är så billiga.

7. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fy tusan satte i ett telia simkort i min och prova surfa och det gick 10ggr snabbare
    fattar inte att tele2 kan ha så segt internet fast det står turbo 3g i displayen

8. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ringde supporten igen och klagade på detta och hastigheten, visade sig som jag trodde att de hade blivit nått galet med min portningen av abonnemanget.
    Så ännu en bekräftelse att tjejen jag pratade med för några månader sen inte hade någon koll alls.
    Men som plåster på såret fick jag en del pengar att ringa för och de rättade till mitt ab. plus att de skulle göra lite tester om de kunde fixa hastigheten.