tele2 surfpaket

Diskussion i 'Hero' startad av jOACHIIM, 13 juni 2010.

1. jOACHIIM

jOACHIIM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejhej! Har en HTC Hero med Tele2 "Kompis SMS Special" för 39kr/mån och sen får jag pröjsa resten som jag ringer för.. men gratis sms. Nu vill jag lägga till ett surfpaket, tänkte mig "Medium - 69 kr/mån
    Fri surf med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsas hastigheten till 64 Kbit/s)." och ska använda det för facebook, mail, spotify och väderprognoser.

Räcker detta?

Försökte att beställa och kom vidare till en sida där jag skulle skriva in personnummer + telefonnummer, sen nästa där jag skulle lägga till "tillbehör och tjänster" men här kan jag inte välja nåt annat än "Musikpaketet, IQ Plus-tjänster och Specificerad räkning."

Hittar inte hur jag ska beställa Surfpaketet. Är det någon som vet hur jag ska göra? Eller går det inte att ha surfpaketet med det abonnemanget jag har? Läste att det inte skulle gå med kontantkort, men jag har ju ett abonnemang.

All hjälp uppskattas enormt! MVH Joachim

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ring till supporten för hjälp att teckna tycker jag!

1gb räcker nog, om du kör offlineplaylists i spotify, annars kan det rulla iväg rätt rejält där. Du kan alltid installera nån app som typ 3g watchdog som håller koll på hur mycket data du förbrukar :)

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tog 200 mb och det räcker gott för att bara synka och kanske kolla lite på facebook ibland

4. skuum

skuum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag valde 500mb, tänkte mig först 200mb men trodde inte det skulle räcka.

Använder ca 180mb per månad :) så lite dum var man när man tänkte "hellre för mkt än för lite"

5. Bee

Bee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm 500MB... det fanns inte att välja förut...
    Jag kör 1GB paketet, men det är bara för att jag alltid göra av med 250MB i månaden.
    Surfar och lyssnar på webbradio. Personligen tycker jag nog tele2 är förmånligast vad det gäller surfandet och ringandet. Betalar i snitt 300kr/ månad.

Eftersom jag är en besserwisser och telekom/embedded-ingenjör måste jag påpeka att det hete MB och GB, alternativt Mb eller Gb beroende på om man menar Mängd eller hastighet. Mega Byte, Giga Byte eller Mega bit(per second), Giga bit (per second). mb och gb blir millibit och grambit. Lär er använda rätt prefix och enheter. ;) :P

6. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Jag tecknade upp mig för Medium 1GB/mån. Har dock inte kollat upp hur mycket data som jag egentligen skickat och tagit emot.

Bee: Jag är också lite besserwisser, det heter Androidfrälst. Lär dig använda det svenska språket.
    ;)

7. Bee

Bee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu förstår jag inte vad du menar... ;)

NetCounter funkar utmärkt för att mäta trafikmängder.

8. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Bee: Tack för tipset, ska genast ta mig en titt på det.

9. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har glocalnet, de har "frisurf"-abb som man plussar på deras vanliga abb, 1 GB för 59kr / månad. Finns dock inte någon info på deras hemsida om detta än men man kan ringa deras kundtjänst och prata med dem... :)