Tele2 tappar internet efter mms.

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av shma666, 8 sept 2011.

1. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lagt märke till ett roligt fenomen som är grymt irreterande.

Jag har internet igång hela dagarna och surfar mest hela tiden. Buddy IM är igång dygnet runt i princip. Men nu på sistone har jag börjat mms'a en hel del. Och det resulterar i det roliga fenomenet att internet slutar fungera. Antar det har med att mms och internet delar apn eller vad det kallas. Finns det något fix för det, jag har det senaste kies androidet. vet inte om det är ett allmänt problem, det löser sig genom att koppla upp och ner, eller byta till gprs enbart och sen tillbaka. Inget större bekymmer men irreterande bara.

en annan bugg som kommer oftare och oftare. När jag rensat ram i 'aktivitets hanteraren' slutar ibland telefon funktionen att fungera. Allt annat funkar sms, internet osv. Men ringer du någon hör dom inget, och jag hör inte dom. Detta kräver omstart av telefonen. Vet inte om det är ram rensaren eller något annat som spökar men även det är irriterande.

Sen tycker jag det är knepigt att det intefinns någon simpel video redigerare så man kan göra mms filmer i typ. Kazzt.

Men i övrigt gillar jag telefonen som är grymt stryktålig.

2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Vad är det för telefon du har för det första? Har du en Mini vill jag veta om du är full, dryg eller bara skämtar. Mini är en budgettelefon och har ingen videoredigerare. Sedan vad gäller mms och internet så är det separata APN, men de har kanske fel uppgifter. Kolla med din operatör vad som ska stå i de skilda fallen. Det låter i vart fall som du borde uppgradera till 2.3.4 Gingerbread för jag har inga som helst problem på min.

3. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo är en gammal nokia nörd jag, och i de simplaste billiga skitnokiorna fanns video funktionen.

Kollade apn och de stämmde förutom verifieringen det visar sig om det fixar sig med det nu.

Angående telefon funktionen har jag nog löst problemet. Har en usbkabel in i en gammal SE usb pryl man sticker in i väggen. Det är när jag laddat genom den som detta uppstår. Testat och verifierat ett par gånger nu. Så lösningen är helt enkelt att skaffa en riktig laddare :P

4. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

Du sa att du saknar en videoredigerare. Det är ju open source allting så tanka ner en från market om du vill. Det finns iaf möjlighet att spela in på Galaxy Mini och även alternativet att spela in med gräns för att kunna skicka med MMS.

5. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu när jag kan fjärrstyra min dator med wlan har redigerings bekymret försvunnigt. Klart det är smidigare med mobilen., men det spelar inte så stor roll.
    Lite pinsamt kan jag även berätta att telefon funktions problemet var o ringen jag hade nedstoppad i hörlurskontakten för att undvika metallspån och damm. haha pinsamt