Tele2 vs. Halebop i Göteborg

Discussion in 'Off Topic' started by Shiv, Nov 6, 2012.

1. Shiv

Shiv Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är så att jag lagom till jul tänkte köpa ny mobil - antagligen en Nexus 4. Sitter i nuläget med en gammal dum-Nokia utan surfabonnemang. De två abonnemangen som jag funderar över är Tele2 Volym Mellan och Halebop Rubbet.

Båda alternativen är i stort likvärdiga på alla punkter utom surf, där Halebop erbjuder 1GB extra i månaden samt en på pappret högre hastighet, och jag hittar inga bra tester eller omdömen som gjorts under 2011 eller framåt när jag snabbt googlar på saken. Därför ber jag forumet om input vad gäller saken.

Vad är era erfarenheter över täckning och 3G-surfhastigheter av de två operatörerna i Göteborg? Tele2-abonnemanget gäller för surf upp till 10Mbit/s och Halebop upp till 32Mbit/s i 3G. Att man någonsin kommer upp i det häromkring ställer jag mig aningen tveksam till, men vad vet jag? Det är därför jag frågar!

2. Shiv

Shiv Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, ser man på, det FANNS ett forum för mobiloperatörer! Hittade inget när jag letade efter var jag skulle placera tråden. En moderator får gärna flytta tråden!