tele2

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av wikings1, 22 okt 2010.

1. wikings1

wikings1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Hej jag funderr att byta från 3 till tele 2
    hur funkar mobilsurf på tele 2
    funderar på netto abbonemanget och lägga till 1 gig surf

det borde va en billig kombination
    men funkar suren bra hos tele 2????
    mvh wikings1

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag bor i göteborg och har 1 gb i månaden för 69 kr tillsammans med snackis 19. Jag är grymt nöjd med surfningen, har nästan alltid full fart med turbo 3g. Wifi tethering funkar kanon. Rekommenderar verkligen Tele 2!!! :)

3. znapie

znapie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma kombination, typ..

1gb / mån upp till 6mbit
    + kompis

totalt 59Kr/månad (för en student)

;);)

4. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har exakt samma kombination och är grymt nöjd med Tele2, bor dock utanför Skara på mindre ort men det är superbra täckning

5. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bor några mil söder om Sthlm och har beställt fem extra gig surf med tele2 och är också nöjd. Inga problem hitills :)

6. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har själv haft lite strul med Tele2, men förhoppningsvis har det löst sig nu...

Med risk för lite OT:

För 2v sedan beställde jag ett surfpaket medium (1Gb) till mitt Kompis abb för 69kr/mån (sen kostar Kompis abbet 49kr/mån) =118kr/mån, men hittade ett färdigt abb med samma paket, kompis surf för 89kr/mån på hemsidan. Ringde och skulle ändra, men de påstod att det abbet endast såldes med iPhone 4. Ok kollar hemsidan igen, måste ha missat något trodde jag.
    Nope, det går att beställa utan bindningstid och utan telefon.

Ringer igen, och visst det va inga problem, skulle komma igång den 25/10. Inget hade hänt, så jag ringer IGEN, ordern ligger inne och skulle snart aktiveras.
    En känsla att det inte riktigt va så gjorde att jag ringde idag igen, nej inget abb va beställt och efter lite strul fixade dom detta. (Även denna snubbe påstod först att det inte gick att beställa utan att köpa i4:an, men fick till slut ge med sig).

Summa summarum, Tele2:s kundtjänst är inte mycket att hurra för, men har inte haft några problem med täckning iaf ;)

7. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kundtjänsten sa till mig att iphone skulle laddas 24h första laddningen och att det även står så på Apples hemsida. Riktiga pajaser.

8. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    nepp kundtjänst är ingen höjdare, har lite inside info om den skiten... kommer dock att bli värre, fördelen för mig är att tele2 funkar väldigt bra för mig så jag har bara behövt ringa för faktura-frågor och jag står på mig när jag vet att jag har rätt och de har fel

men 1 gig låter lite för mycket då jag kommer inte över 200 mb som jag har i månaden, och det var efter att ha försökt rejält :P men så har jag ingen android visserligen

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

enligt min erfarenhet är tele2 utan tvekan det absolut sämsta telebolaget i sverige. fruktansvärt otjänstvilliga och hemskt dåligt nät. Telia är och förbli utan tvekan det bästa man kan ha. det fungerar fanimej tom i skyddsrummet.

10. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag är trots vissa tveksamma personer på kundservice nöjd med tele2. Samma 3G nät som Telia men bättre priser. Gsm nätet är jag aldrig utan men så bor jag ju inte i Norrland heller.