Fråga: tele2

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by ilballetto, Sep 28, 2011.

1. ilballetto

ilballetto Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon annan som tycker det blivit segt m surf efter uppdateringen? Upplever det som stor skillnad och på tele2´hemsida står ej något om driftstörningar heller. 3 hade stora problem ett par dar vet jag. Apn är samma som jag hade innan också! Teorier?

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    flasha in modemet du hade innan du uppdaterade... :)

Skickat från min älskade SGSII'a

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Last edited: Sep 28, 2011
  4. SnuskeGård

SnuskeGård Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Jag tycker att Tele2 och "Androidtelefoner" inte är riktigt kompatibla med varandra.
    Fast det är faktiskt bättre men inte bra efter senaste uppdateringen.
    Hade Tre innan jag bytte till Tele2 tack vare deras 189 kr/mån kampanj på S2'an.

Använde då Tre i telefonen fram till porteringen skedde och skillnaden är stor vad det gäller "stabilitet" när man surfar m.m.
    Med Tre inga problem med telefonen, med Tele2 kan "datauppkopplingen" dö helt plötsligt och man får stänga av och sätta på "data nätverk" för att det ska fungera igen.
    Har provat diverse tricks med Dormancy, låsa den till enbart 3g-nät m.m. men det strular ändå ibland.

Så för mig blir det Tre igen, men jag kör ett tag till.

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Äsch då. Jag visste att jag hade läst en nyhet om det i morse men fick av någon anledning för mig att det var på Mobil.

Har redigerat mitt inlägg med korrekt (och aktuell) länk. :)

7. daxwise

daxwise Teen Droid Medlem

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag, precis som så många andra, har felanmält Tele2s oförmåga att leverera den tjänst de sålt, och de skulle kolla upp och återkomma.
    Tyvärr får jag ett ickesvar.
    Det är bara en bekräftelse på att de inte kan leverera den produkt de tar betalt för.

Hej

Surfexplosionen har varit enorm under se senaste månaderna. Detta beror på att användandet av smartphones och applikationer har överträffat alla operatörers förväntningar. Vår kapacitet har inte hängt med denna kraftiga ökning och vi är medvetna om att vårt 3G-nät har blivit hårt belastat under den senaste tiden på vissa platser. Vi har redan förstärkt viktiga knutpunkter i nätet som hanterar mycket trafik och det förstärkningsarbetet fortsätter kontinuerligt, först och främst i Stockholm, Göteborg och Malmö.

I förra veckan tog vi även beslut inom ramarna för Sunab, som är vårt gemensamma nätbolag med Telia, att ta ytterligare ett kraftgrepp kring vårt gemensamma 3G-nät för att ge våra kunder en ännu bättre surfupplevelse. På Tele2 - Kundservice - Vårt nät kan du som kund hålla dig uppdaterad på våra utbyggnadsplaner.

Med vänliga hälsningar

Tele2

Mitt tips till er alla som upplever problem är att bråka bråka och bråka med dem tills ni får rabatt på tjänsten. 3Gt fungerar trots allt, även om den ligger på knappa 10% av utlovad kapacitet.

8. thiger

thiger Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

sitter med tele2 och har inga bekymmer med seg hastighet vid surf eller annat.

9. Droid76

Droid76 Guest

Bor i södermanland och har konstiga problem till och från. Framför allt surf. Går bara i gprs-fart. 3G eller H3G är bara att glömma....