Problem: Tele2play vill inte strömma via wifi

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av freand01, 3 nov 2023.

1. freand01

freand01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Har ett problem med min tele2play app till tcl-tv. Appen startar och jag kan logga in, men när jag ska strömma en kanal eller film startar den inte när tvn är uppkopplad på mitt fiber-wifi. Kör trådlöst. Kopplar jag om och kör hotspot från telefon och 5g-nätet fungerar det utan problem.

Har provat att starta om routern och uppdatera den, men det hjälper inte. Det har fungerat tidigare. Tror det kan ha kommit efter en tidigare uppdatering av routern för någon vecka sedan men eftersom det är i stugan så upptäckte jag det inte förrän jag kom hit.

Någon som vet vad det kan bero på?

//Fredrik

2. Chesluk

Chesluk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Har samma problem. Har en Ac5300 router från Asus och smart tv från LG, routern kör med senaste Merlin. Sen september kan jag inte strömma ex Netflix eller Youtube via wifi MEN genom internetdelning från min mobil funkar det och det roliga är att om jag använder wifi på telefonen och delar med mig som en slags repeater/accesspunkt då funkar det också.

Det är när tvn är kopplad direkt med wifi som det inte går. Lösenord etc är korrekt.