Tele2s studenterbjudande, värt eller inte värt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av matteee, 3 jul 2012.

  1. matteee

    matteee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Tele2 kör på ett studenterbjudande nu som innebär Telefon (i mitt fall SG3) Volym Mellan (1000min/1000smsMMS/3GB surf) för 289;-/mån 24mån.

    Tele2 är väl sådär? Jag bor i Linköping men kommer från Luleå, så jag är ju i norrland då och då. Dock endast vid kusten där täckningen sägs vara okej?
    Och ska man till något ställe med sämre täckning är det ju bara att ha en halebop/telia kontantkort nära till hands.

    Är det en bra deal? Ni som kanske har lite mer koll än mig och råda!
    Tack!
     
  2. Boyka

    Boyka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq, Hallon.
    Telefon:
    Xiaomi 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Hallon.
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Tycker det är en helt ok deal :) jag har obegränsat av allt för 349.. mängden du får räcker gått för en månad, kke surfet som kan brista :/
     
    matteee gillar detta.
  3. matteee

    matteee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Okej :) Ja de körde ju nån deal där i vintras/våras både Tre och Tele2. Hade ju varit perfekt om de körde något liknande igen och gärna snart, men man kan ju gå och vänta på det heller!

    Märker man att det inte räcker med den begränsningen så kan man uppgradera till Volym Max och få 3000/3000/5GB för 389. Men det tror jag inte kommer behövas i mitt fall.
     
  4. Boyka

    Boyka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq, Hallon.
    Telefon:
    Xiaomi 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Hallon.
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Håll utkik här också, finns ibland de som vill ngn tar över abb :) nej 3gb räcker nog, beror dock på vad du gör, jag själv har aldrig använt mer än 2gb och då va jag ändå riktigt flitig hehe
     
  5. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja den vill jag också verkligen köra på, mitt problem är att jag inte vill ha 24 månader bindningstid utan max 12 då jag verkligen inte har en aning vart jag är om 2 år!

    Har pratat med tele2's kundtjänst om att få betala en del av luren 2-3k och sen få köra 12 månaders bindningstid men det kunde de tyvärr inte :(
     
  6. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Det är alltid två års bindning om du skall köpa mobil med abonnemanget. Annars finns det bra studenterbjudanden som bara är på ett år, om du köper telefon löst. Såvida du inte kolla filmer och streamar för mycket musik så är det nästan omöjligt att ta slut på datan. Aldrig blivit av med ner än 0.5gb med gmail, Facebook och Twitter sync samt konstant inne på webben.