Tjenare, Skickade in min fuktskadade Sony Xperia Z1 Compact igår på garanti till Telecare genom min operatör. Telefonen hade en glipa i ramen där vatten trängt i orsakad av undermåligt lim som håller fast baksidan. Detta har fukt skadat moderkortet på telefonen. Någon som har erfarenheter med just Telecare? Står knappt något om detta företag, och nästan allt jag hittar är negativt... Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Jag har skickat in min HTC One till Telecare. Fick en utbytt enhet som hade samma problem som den jag skickade in, så den åkte in igen. Även den blev utbytt och ligger på Posten. Kan dock inte plocka ut den förrän tidigast 9 Maj eftersom Telia här har stängt för renovering och jag skickade in den via dem. En av deras anställda skrev under med sin signatur på att enheten jag fick var kvalitetskontrollerad, men han borde sannerligen sparkas. Den hade ju exakt det fel jag skickade in den för! De skrev också att telefonen var på extern verkstad, så inte hos dem, vilket måste innebära Deltaservice.
Dåligt av dem, hoppas inget sånt här händer mig. Hoppas att de kommer byta ut hela telefonen, för moderkortet är trasigt. Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Fick reda på utav Sony att de inte reparerar fuktskade enheter på grund utav fabriksfel på garanti, utan byter ut hela telefonen. Någon som kan säga om detta stämmer eller inte?
Jag skickade in min ZR veckan efter jag köpte den (fuktskada och körd batteri). Det tog de 3 veckor innan ens de kikade på telefonen. Jag kunde se att andra som skickade efetr mig fick sina åtgärdade och tillbaka skickade inom en vecka. Tog de 1 vecka att ta reda på att den är fuktskadad. Tog de sedan ytterligare en vecka att få en ersättning från Sony. Och inte fan skickar de tillbaka telefonen då. De lät telefonen ligga hos de i en vecka innan de skickade tillbaka den. Så, allt dåliga du hört/läst om de stämmer nog riktigt bra. Ang. utbyte: Min blev utbytt vid fuktskada.
Gjorde de ett trycktest och sen fick du en ny utskickad va? Kollade statusen på min reparation och de har ännu inte ens mottagit än... Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Jobbar på Telia, är inte så mycket i butiken, men jobbar lite med renoveringar osv, så kände igen datumet och ja, jag är från Oskarshamn
Jo, men de undersöker enheten och om det är fabriksfel får man en ny. Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Nu står detta på telecares tracking sida: Väntar på teknisk information från producenten Hur lång tid bör detta ta? Vet att Ascii; varit i kontakt med telecare innan så du kanske vet?
Ah ok, antar att Telecare bara vill ha info från Sony om vilka åtgärder som ska göras. Min telefon är ju vattenskadad, så jag får nog en ny efter lite tester.