Telefon app hänger sig ständigt!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Robbex, 8 feb 2011.

1. Robbex

Robbex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själva telefon applikationen i min galaxy hänger sig titt som tätt. Mobilen vibrerar till 1 gång sen vibrerar den till 2 gånger efter några sekunder.

Detta händer bara när jag ska ringa någon.
    När den väl hängt sig så har det hänt att telefonen helt själv ringt upp random personer från min kontaktlista. Den tar automatiskt emot samtal om det är några inkommande, dock kommer det inte upp på telefonen och jag kan inte höra någon heller, men dom hör tydligen mig.

Det är extremt frustrerande att själva basfunktionen för en mobiltelefon inte fungerar...

Någon som haft samma problem eller vet en lösning?

Är en Galaxy S 2.2 Froyo ej rootad..

2. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bästa lösningen enl mig, gör en factory reset men gör en backup på dina grejer först.

3. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tycker det låter som att dina homescreen låser sig biland, och att detta också påverkar den övriga delen av mobilen och gör att all på skärmen låser sig. Vad kör du med för homescreen? Original eller launcher pro osv? Prova att installera en annan och se om samma sak händer då.

4. Robbex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har gjort en återställning och nu kan man ju börja radda upp alla problem... det är 10 gånger värre nu än innan.

Market funkar ej, swype lyser med sin frånvaro, applanet krashar nonstop osv...
    Använder Launcher pro plus som home app.

Börjar bli less på denna jävla telefon just nu.

5. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om allt är original, att du alltså inte har lagt in en egen rom eller kärna, så tipsar jag dig att skicka in den. Skulle det vara hårdvarufel och du försöker fixa det genom att lägga in en annan rom så finns chansen att de inte vill fixa luren den gången du skickar in den.

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

skulle lämnat i den då det där låter helt galet. visst kan någon app låsa sig ibland men aldrig så som du beskriver och defenitivt inte efter en återställning.

7. Robbex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit..
    Får jag en lånetelefon under tiden? Kan inte vara utan luren en enda dag pga tjänsten.
    Vägrar betala samsung ett öre för det heller då den strulat från start.

Har inga planer på att roota eller pilla med telefonen då den saknar recovery och dowload läge med 3knappskombon.

Skulle helst vilja byta ut telefonen mot en ny med 3 knapps kombo'n... men det lär ju aldrig hända.

Last edited: 9 feb 2011
  8. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hade min på service för omflashning och den kom tillbaka med 3-knapps kombo :)