Telefon- app/process krasch DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av peterahl, 30 nov 2010.

1. peterahl

peterahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Processen för telefonen har kraschat på min DHD vid ett flertal tillfällen vilket har lätt till att jag ringa eller ta emot samtal. Jag har löst detta genom att starta om telefonen men problemet är att jag inte alltid märker när det händer vilket betyder att jag varit okontaktbar timmar utan min vetskap.

Är det någon som har hört om eller varit med om samma problem? (Det är inte ett problem med USB-debugg utan det är telefonprocessen för android som slutar svara)

// Peter

2. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Har du löst problemet?

3. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har provat att göra en återställning och skaffat nytt simkort. Fortfarande samma problem. HTC supporten tyckte jag skulle lämna in den.. suck.

4. peterahl

peterahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ledsen för sent svar.

Tror att det var någon QR-code scaner app jag laddat ner från market som störde. Problemet försvan när jag avinstallerade. Är inte säker på att det var just den appen som störde eftersom jag tog bort flera appar och det inte hände så ofta. Är dock ganska säker på att det var en 3:e-parts (eller hur man nu säger) app från market som orsakade problemet. Tänkte på det när jag installerade QR-läsaren och den ville ha rättigeheterna att använda telefonen (vad den nu skulle med det till).

Ett tipps kan ju vara att titta vilka program du installerat som har behörigheter som rör "telefonen".

MVH // Peter