"telefon" eller surfplatta till Storytel i bilen...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Limpan4all, 9 dec 2016.

1. Limpan4all

Limpan4all Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag försöker hitta något lämpligt som kan få ligga i bilen hela tiden och skall ersätta min Sansa Clip (liten MP3 spelare).
    Såvitt jag kan se så är en skitsimpel telefon (som kommer att få fungera som en WiFi surfplatta) det naturliga valet.
    Ju mindre (och billigare) desto bättre. Strömförsörjes från bilen, 3,5mm mot bilstereon (eller blåtand). Uppdateras med offlineljudböcker då och då mot min vanliga telefon som då funkar som WiFi hotspot, eller när jag är parkerad "hemma" och mitt vanliga hemma-WiFi nät når ut till bilen.
    Jag har hittat denna POSH Mobile S240
    http://feber.se/android/art/347673/unbox_therapy_tar_en_titt_p_po/
    Men hittar ingen svensk återförsäljare.
    Bättre begagnade mobiler är ju också ett alternativ men dom är ju mera stöldbegärliga om dom syns (dom blir ju större).
    Jag har funderat på att köra på min vanliga mobil och sedan Bluetooth mot bilstereon men det känns jobbigare.
    Någon som har något annat tips eller förslag?

2. Gandolforf

Gandolforf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 10T Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 10T Pro
    Info:
    Nova launcher prime
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Nu kör jag med min vanliga telefon.
    Bluetooth och en magnethållare i bilen gör det väldigt smidigt.
    När jag parkerat är det bara att rycka loss luren från hållaren och stoppa telefonen i fickan.

Tidigare använde jag en LG Leon som jag köpte för 250:- av en annan Swedroid-användare och det fungerade alldeles utmärkt. Den slängde jag in i handskfacket när jag lämnade bilen.
    Nog för att det är en billig telefon som inte är särskilt stöldbegärlig, men det vet nog
    inte knarkaren som ser den i bilen och behöver en snabb peng.

Lägg in en köpes-annons här på swedroid, det är säkert många som har gamla telefoner liggande i byrålådor hemma. Jag har inte koll på vilken version av Android som Storytel kräver, men jag betvivlar att det krävs så mycket.