Telefon för ca 2000-2500

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dnsssm, 1 okt 2019.

1. Dnsssm

Dnsssm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Går i köptankar här (som så ofta när man är mobiltorsk). Mi A3 går att få för ca 2200 ny (fyndvara) eller "helt" ny för någon hundralapp eller två mer. Fin AMOLED-skärm, tilltalande storlek, Android one + vad jag vet hyfsat aktivt XDA-community. Allt såg toppen ut tills jag upptäckte att skärmen bara hade 720x1560 i upplösning - wtf? SDM665 verkar inte vara någon hit heller, men åsikterna varierar på forum.

Samtidigt finns diverse annat gott att köpa från kinesiska butiker med EU-lager, exempelvis Realme 3 pro, 6 gb RAM för 270 $.

Vad har ni för uppfattning av Mi A3, och vad skulle ni råda mig till att köpa för 2000-2500?

Allt gott

2. teknikgubben3

teknikgubben3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Har en vän som har Mi A3:an och jag måste säga att den var riktigt bra. Hade definitivt inte oroat mig över skärmens upplösning, märkte inte av det alls. Tänk dock på att det pågår ett handelskrig och att alla kinesiska tillverkare på ett eller annat sätt kan komma att skadas av detta. Fanns en tråd tidigare som sa att man inte kommer att kunna installera BankiD på Mate 30, vilket vore förödande.

3. Dnsssm

Dnsssm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Tack för svar. Möjligt att det är överdriven oro gällande upplösningen, OLED av god kvalitet gör mycket för mig personligen.

4. Dnsssm

Dnsssm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Du har rätt i att man ska väga in potentiella licensindrag etc, men telefoner som redan är licensierade med Google services kommer ha kvar det. Lite spekulativt men rimligt är att det är specifikt Huawei som Trump vill rensa ut från västvärldens marknad inför stundande 5G-kontrakt där Huawei antagligen är förstahandsval för de flesta länder och operatörer.