Telefon Jäveln Vill Inte STARTA! ;@

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Nsanity, 29 maj 2010.

1. Nsanity

Nsanity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå..

Nu är det så att min jävla telefon inte vill starta.
    Skulle testa LCR 1.6 , så jag gick in i recovery , tog en backup och wipade och flashade in LCR.
    Startade om telefonen och nu står den still i Boot Animation i cirka 30 min.
    Testade att flasha om med Acer_LiquidE_1.100.05_EMEA_GEN1_2fe3feb1f695fe0b8e22c09ae14544fd
    och det är samma sak.

Vad ska jag göra :mad:

2. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Råkade ut för samma/liknande för någon dag sedan då jag försökte flasha in ett X10 look-a-like-temat.

Gick in i recovery genom att hålla inne vol down och kameraknappen när jag startade. 3 snabba vibrationer skall kännas för att man skall lyckas komma till recovery.

När jag försökte restora fick jag error och det dök upp att jag skulle köra ett adb-kommando som förslag. Så jag gick in i adb shell och körde kommandot och då fungerade det.

Men det var svettigt där ett tag!

Hoppas det löser sig för dig!

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag fick min att fungera genom att helt enkelt försöka flasha in romen igen. Då funkade det!

När jag sedan skulle flasha tillbaka ifrån 2.1 till 1.6, det var ett tag sen då 2.1 inte funkade så bra, så blev det knas igen. Men med lite is i magen försökte jag på precis samma sätt igen. Igenom Acer DL Tool. Då funkade det!

4. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma sak hände mig när jag skulle flasha in minimalistic temat men hade valt temat för en annan ROM än den jag körde. Tror jag körde nandroid restore för att fixa det.