Telefon med bäst ljud

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cdrw, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Använder för tillfället en iPhone 4 som är i behov att bytas ut, så tänkte slå till på tele2 erbjudandet och eventuellt testa en android telefon. Använder mobilen främst för musiklyssnande samt då och då spelande.

Det jag letar efter är en telefon som har ljud likvärdigt med iPhone spelar ingen roll om det är out of the box eller ifall man måste roota samt installera appar för att kunna ändra inställningar (som exempelvis voodoo till samsung).

Har ni några rekommendationer?

2. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Nexus S, Galaxy Nexus och Sony galaxy S som jag har hört har grymt ljud och prestanda.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

galaxy nexus upplever jag har skitdålig samtalskvalité

4. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har hört samma angående Nexus telefonerna, Xperia s har jag hittat olika från olika källor, swedroid tyckte inte att ljudet var någon höjdare medan mobil ansåg att ljudet var riktigt bra.

Ok, tänkte mest på ljudet vid musikuppspelning via hörlurar, har du haft möjligheten att jämföra Nexusen med tex. en iPhone?

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kan inte svara på den biten.. jag tycker ljudet via hörluar när man lyssnar på musik är åt helvete dåligt mest för volymen är alldeles för låg. På min gamla galaxy s satt det ju ett bättre ljudchip och med voodoo-sound så blev det ett jävla mustigt fint ljud. Nu känns det mycket tunnare och sämre vilket verkar vara standard på typ alla androidlurar har jag lärt mig nu :/

6. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok illa :/
    Orkar verkligen inte med iPhone längre men känns lite meningslöst att köpa en telefon där ljudet blir en försämring. Får vänta in one x känns det som och hoppas att dom satsat på ett hyfsat ljudchip

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tror det där är fixat iom den update som ska komma här i dagarna om det nu faktiskt blir i mars ;)

8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

9. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du menar angående volymen? det har jag också läst, eller menar du något annat?

Nja, beror väl på vad man jämför med https://swedroid.se/rightmark/optimus2x/rightmark.htm
    I för sig så kan man inte bara sitta och jämföra siffror, ska försöka ta mig till någon butik och provlyssna och se ifall ljudet håller.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.