Jag vet, inte första tråden - men det är väl för detta Swedroids köpråd finns? 
Precis som rubriken lyder är jag ute efter en mobilkamera som filmar bra i inomhusbelysning. Ska givetvis försöka filma medan det finns dagsljus (från fönster) eller fixa konstgjord ljuskälla MEN det underlättar om kameran är bra i dåligt ljus. Speciellt nu när det är vintertid och dagsljuset är kort. Kameran ska gärna vara bra på närbild också.
Telefoner jag velar mellan just nu:
- iPhone 6s Plus
- Galaxy S7 Edge
- OnePlus 3 (3T?)
- Nexus 6P
Som ni ser, en blandad kompott. Google Pixel hade också funnits med på listan om den fanns mer tillgänglig och var billigare. OnePlus är nog den telefonen jag är mest nervös över när det gäller tillgänlighet eftersom tanken är att ha en klar och redo den 1 dec 30 nov.
Min tanke är att slå till på Black Friday så priset kommer bli avgörande. OnePlus 3 är ju redan billig så den tror jag visserligen inte blir billigare utan jag tänker främst på de andra telefonerna.
Jag vet att S7 och 6P ska vara bra i dåligt ljus, men det verkar främst handlar om bilder. Jag är som sagt främst ute efter hur bra de prestera i video under lite sämre ljusförhållanden.
Sen är det ju en fråga om plattform också. 6s Plus har jag haft tidigare, trivdes med och jag har en MacBook Pro. Jag är dock inte helt övertygad. Däremot är jag smått rädd för S7 pga. rädd för bli missnöjd med deras version av Android. Att den kommer kännas utdaterad snabbare. Det är ju en trygghet jag verkligen känner med iPhone, att den inte överges och hela tiden känns uppdaterad.
6P och OP3 är betydligt mer förlåtande. 6P pga. en Nexus och OP3 pga. priset ihop med tillgänliga custom rooms (dock osäkert om jag ens vill syssla med custom rooms).
Sist men inte minst, vill kunna redigera video i telefon också. iPhone har iMovie, vad rekommedera ni på Android? Redan sökt på det och hittat massa olika förslag men tänkte om ni har något ni skulle rekommedera i första hand som ni använder.
Last edited by a moderator: 14 nov 2016