Problem: Telefon reset - Hur får jag tillbaks allt?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av banankrigare, 10 maj 2013.

1. banankrigare

banankrigare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade in min Nexus 4 efter lite problem med mikrofonen. De har resetat den helt - undrar om det finns nåt sätt att få tillbaka alla inställningar/appar såsom den var innan reseten?

Har gått in i backup på Settings... var går jag därifrån?

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Alltså det ända sättet blir automatiskt när du startar telefnen efter att den blivit fabrikssåterställd. Då frågar den typ att om du vill återställa allt från tidigare, men då måste telefonen ha synkats innan den blev resetad så att säga.
    Annars finns inget direkt sätt i när du väl är inne i telefonen. Appar och inställning(wifi lösenord, och lite annat) återställs då, direkt efter uppstarten från fabriksåterställningen.
    Vet inte om det var just svaret på frågan, men som alltid är det bäst att göra backup innan man lämnar in den så att säga.

3. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Det brukar funka att bara ligga in på play store för mig så börjar den installera gamla appar.

4. RNB

RNB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Så typ inställningar man gjort i sitt android, wifi-lösenord etc etc sparas och synkas mot ens google-konto? Så om jag skaffar ny mobil och lägger in och synkar med samma google-konto så kommer allt synkas tillbaka?

Vad exakt är det i så fall som synkas? Förutom kalender och mail?

5. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De som synkas är mail, kontakter (de som du har sparat hos Google), referenser till vilka appar men inte app data och konfigurationer, wifilösenord, bokmärken och kalender och övriga cloudbaserade Google tjänster.

Backuplösningen för Android suger tyvärr fortfarande. Alla hoppas på att Google ska visa var skåpet ska stå med nästa version av android hela tiden.

Vi andra som inte orkar vänta kör med något tredjepartsprogram som fixar backuper åt oss.

Bra program är titanium backup om du har root annars helium backup (tidigare cardon backup) som funkar även utan root.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

RNB gillar detta.