Telefon som klarar WiFi och blåtand SAMTIDIGT

Diskussion i 'Allmänt' startad av zaver, 27 mar 2011.

1. zaver

zaver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lista billiga telefoner, gärna äldre modell man kan få tag på begagnad, som klarar ta emot data via WiFi och använda blåtand samtidigt.

Min brukstelefon ZTE Blade klarar det inte. Läste något om att den använder samma chip för WiFi/BT. o_O

Har en idé om att ha en androidlur hemma ansluten till stereon via blåtandsheadsetet Nokia BH-214 som kan laddas samtidigt som det används. På telefonen kommer jag i princip bara använda mig av apparna Spotify och StreamFurious. :cool:

Tack på förhand! <3

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hmm.. Alla jag har använt hittills kan både använda BT och WIFI samtidigt. Kanske är något speciellt med Bladen?

3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Alla telefoner har det på samma antenn i alla fall. Det gjorde att det strulade lite med HTC Legend i början i det fallet, men det fixades i en mjukvaruuppdatering faktiskt. :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

För att förtydliga har jag iaf kört Acer Liquid (den gamla) och SE X8 med BT och WIFI samtidigt. Jag vill minnas att jag testa med min Atrix också. Så jag testat är alltså att jag snackat med BT-headset samtidigt som jag surfat med telefonen via WIFI.

5. zaver

zaver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag slängde in en annan rom på mobilen och nu fungerar min Blade på det sätt jag efterlyste :D Tack för svaren som i slutändan gjorde att jag bytte rom!

6. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Upplevde detta när min Nexus One var ny men på senare tid har det inte känts av nå mera så antar att det nästan är fixat där med mjukvara också.